Keresés ebben a blogban

vasárnap

Kókuszhabos-lekváros pite

Reggel hűvös volt,semmi nyári hangulat. Gondoltam sütök valamit,hogy jobb kedvünk legyen. A pite az mindig bejön de nem volt itthon gyümölcs,s bizony a befőttes üvegek is üresek már.Találtam viszont egy zacskó kókuszt. Körül néztem hát a neten ,s mint már oly sokszor ezt a receptet is no salty oldalán találtam. Köszönet érte Böbének.
A tésztához összegyúrtam fél kiló lisztet,6 tojás sárgáját, 8 evőkanál cukrot,1 sütőport, 1 ramat, 1 kis doboz tejfölt. Kétfelé osztottam. Az egyiket a tepsi aljára tettem,persze nyújtás után :) A recept szerint ribizlilekvárral vagy valamilyen savanykás lekvárral kell a tésztát megkenni. Nekem áfonya volt itthon,hát azzal kentem meg.
A 6 tojás fehérjét kemény habbá vertem,majd 8 evőkanál cukrot tettem bele. Amikor a cukor elolvadt belekevertem a nagy csomag (20dkg) kókuszt is. Ezt rásimítottam a lekvárra.
Majd a tészta másik felét is kinyújtottam,s beborítottam vele a habot. A tetejét tojással megkentem s már ment is a sütőbe.
Imádom a kókuszt,s az áfonyával nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése