Keresés ebben a blogban

kedd

Megjelentem az újságban

A kolléganőm adta a kezembe pár hónapja a Küldd el A RECEPTED! című újságot. Jó pár recept tetszett és el is készítettem,azon kívül nem foglalkoztam vele. Aztán egyszer Tibim közölte,hogy kacsacombot enne. Sosem csináltam még kacsát,ezért kerestem a neten,hogy mégis hogyan..... de nem találtam olyat ami tetszett volna. Ezért fogtam s összekevertem azokat amik tetszettek. A végeredmény olyan jó lett,hogy következő hétvégén is ezt készítettem :) Ekkor jött az ötlet,hogy ha már én találtam ki ,akkor az én receptem,s beküldtem a szerkesztőségbe. Így kerültem az újságba :)
A recept eredetiben-> Vettem 6 db kacsacombot (3 db volt egy csomagban s mivel az kevés lett volna nekünk,így lett 6 db) Előző este bevagdostam a bőrét,megmostam,szárazra töröltem. Egy tálba összetörtem babérlevelet(kb 4db),hozzákevertem kakukkfüvet,rozmaringot,sót és borsot. Mindegyiket gondolomra,meg a hús mennyiségétől függően. Ezzel a keverékkel bekentem a kacsát s egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap átraktam egy hőálló tálba. A bevagdosott részekbe fokhagymát dugdostam. Megpucoltam egy nagy fej vöröshagymát,amit 4felé vágva a combok mellé raktam. Lefóliázva 1órát sütöttem. Utána a fóliát levéve megnéztem,hogy elég puha e (első kacsám lévén pánikoltam,hogy szívós lesz a hús:) locsolgattam a zsírjával s még sütöttem egy kicsit. Amikor úgy gondoltam,hogy már jó lesz akkor 1 dl édes fehérbort (nekem tokaji volt itthon amit ajándékba kaptunk :) összekevertem 1evőkanál mézzel és meg kentem vele a kacsát.Pirulásig sütöttem. Aztán fordítás és a másik oldalát is kentem, pirítottam. Ilyen szép lett->
Hagymás krumplival és párolt káposztával tálaltam. 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése