Keresés ebben a blogban

vasárnap

Mandulás meggytorta

Ha már érik a meggy akkor valami meggyes süti legyen de ne olyan hagyományos. Na most ez sikeredett.
50-60 dkg meggyet kimagoztam s félretettem. 6 tojás fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem,majd hozzá adtam 8 dkg nádcukrot. Egy külön tálban a tojássárgákat elkevertem 12dkg puha vajjal, 5 dgk mézzel,1 csomag vaníliás cukorral, 1 citrom reszelt héjával és 25 dkg túróval. Amikor jó krémes akkor a következőt kanalaztam hozzá. 15dkg lisztet elkevertem 15dkg darálr mandulával (LIDL-ben lehet kapni :) 1 csipet fahéjjal (én jó nagy csipettel mert szeretjük :) meg egy fél csomag sütőporral. Amikor mindent össze kevertem akkor adtam hozzá a tojáshabot. Csatos tortaformába öntöttem s rászórtam a meggyet.
Egy kicsit bele kell nyomkodni mert nem süllyed el a tésztában.
180 fokon 55 percig sütöttem,majd rácsra téve hagytam kihűlni.
Eredetileg még meggy szemekkel,tejszínhabbal s menta levéllel kellene díszíteni,de a maradék meggyet megette a Márk:) a mentát meg a Tibi nem szereti :( így maradt a tejszínhab :)
A fiúk azt mondták,hogy hab nélkül csak simán is isteni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése