Keresés ebben a blogban

vasárnap

Barackos-túrós-habos csoda

Múlt héten nyaralni voltunk (még a jó időben :) ) s hát a kaja nem volt valami csoda,ezért kivoltunk már éhezve a hazaira.Főleg az édességre. Tibim kérdezte is,hogy ugye sütsz valamit? Igen,de mit.  Találtam egy receptet egy újságban,gondoltam megalkotom. Hát megszenvedtem vele,de nagyon finom lett. Sütés közben azt mondtam,hogy soha többet még egyszer! Most azt mondom,hogy legközelebb okosabban.

Szóval a tésztának össze dolgoztam 20dkg lisztet,5 dkg porcukrot,1 vaníliás cukrot, 14 dkg vajat ,2 tojás sárgáját,és egy ek citromhéjat. Az összegyúrt tésztát fél órát kell a hűtőben pihentetni. Utána gyorsan kell vele dolgozni mert hamar felpuhul a kéz melegétől!
Egy 24 cm átmérőjű tortaformába kell a tésztát beletenni,úgy,hogy pereme is legyen. Tibi mérnöki pontossággal kibélelte sütőpapírral a tortaformát.  Kinyújtottam jó vékonyra a tésztát és beletettem a formába. Elég babra munkavolt,mert nem akart a sütőpapíron maradni. Amikor végre sikerrel jártam,betettem a 200fokos sütőbe 20percre. Közben elkezdtem készíteni a tölteléket.
Már jó illatok kezdtek terjengeni amikor benéztem a sütőbe s láttam,hogy a sütőpapír összedőlt a tészta középen van. Na ez volt az első pillanat amikor azt mondtam,hogy kivágom. Tibi jött tanácsokat adni,majd a fejemet látva inkább kimenekült a konyhából :) Fogtam és egy kanállal kiszedtem a tésztát,kivettem a sütőpapírt,és a kanállal vissza dolgoztam a sütőformába a tésztát. Az alját villával megszurkáltam. Tanulság-> a tészta elég zsíros,nem kell sütőpapír,csak a formába kell beletenni. Benne is maradt.:) 20perc után a következő tölteléket tettem bele.
Fél kiló túrót kikevertem 15 dkg porcukorral,1 vaníliás cukorral, 2 tojással. Felét bele öntöttem a tészta kosárkába,majd rá ráraktam sárgabarackot. 20dkg ír a recept,de nekem fél kiló volt itthon,hát rápakoltam. Csak félbe vágtam,legközelebb kockázni kell. Ráöntöttem a másik fele tölteléket és 160 fokra vissza tettem a sütőbe egy fél órára.
A  2 tojás fehérjét habbá vertem,majd hozzá adtam,8 deka kristály és 5 deka porcukrot. Kellett még hozzá 1 ek citromlé,amit véletlen túladagoltam :( ezért nem keményedett a hab. Raktam még hozzá porcukrot amitől csak édesebb lett,keményebb nem. Habot kellett volna a tetejére önteni,de én ezt öntöttem a tetejére,s vissza dugtam a sütőbe.A hab barnulásáig hagytam bent,aztán kivettem.S kész is a sütink. Gondoltam én. Így nézett ki.
Később levettem róla a formát és akkor derült ki,hogy a cukor bizony megolvadt és folyik kifelé. A fiúk már ott álltak a konyhában süti evésre készen de amikor meg látták ,hogy mindjárt felrobbanok,hirtelen kiürült a konyha. Törtem a fejem,hogy mit csináljak,s ekkor gondoltam rá megint,hogy kihajítom.
-Én kiskanállal is megeszem ! -jelezte Tibi a szobából. De ez fojt jobbra balra. Fogtam kicsúsztattam a formából egy gáztepsibe,felszeleteltem és vissza tettem a sütőbe. Szilárdulásig sütöttem.

Viszontagságosan,de elkészült az illatilag a Rákóczi túrósra emlékeztető sütim. Ami végül is nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése