Keresés ebben a blogban

péntek

Rumos baracklekvár

Már régen nem főztem lekvárt,de most az egyik kolléganőm hozott 10kg finom kajszit. Tegnap palota játékon voltunk s este nem volt kedvem neki állni a hagyományosan készített lekvárnak. (Anyutól még úgy tanultam,hogy lecukrozva egy éjszakét pihentetjük a hűtőben) Na tegnap este ennek nem volt kedvem neki állni. Ma sem éreztem magam normálisnak,hogy ebben a kánikulában lekvárt akarok főzni,de holnap sem lesz jobb a barack meg sürgetett. Utána néztem a neten,hogy lehet gyorsítani a folyamatot. Rájöttem,hogy a dzsemfixek korában ez már nem művészet. :) Keresés közben akadtam No Salty oldalán a következő receptre amit nem pontosan követtem de nagyon jó lett.. A barackot elfeleztem s felét rumosan,felét simán raktam el.Gyorsan dzsemfixszel :)
De nézzük a rumos lekvár nálam készített változatát. Barátnőm mindig meghámozza a barackot a dzsemhez,s én mindig mondtam,hogy ez nem nekem való,ezért én rajta hagyom a héját. Viszont ennél a receptnél is forró vízbe kell mártani a barackot. Gondoltam 4 kg baracknál csak kibírom. Kibírtam ,de innen üzenem neki,hogy továbbra is állítom,hogy ez nem nekem való:)
Szóval kimértem 4 kg barackot,megmostam,majd kis adagonként  szűrővel forró vízbe mártottam,hogy lehúzzam a héját., kimagozva beletettem a kuktámba. Na nem azért mert kuktába akartam főzni,de vastag falú lábost írt ami nekem nincs. Viszont úgy gondoltam,hogy a kukta elég vastag:) Még pucolás közben szórtam rá egy kevés citromsavat,hogy ne barnuljon meg.
A lebőrözött,kimagozott barack 2.6 kg lett .Ez azért fontos mert az eredeti recept kihangsúlyozza,hogy fontosak az arányok. Ott 1,2 kg az alap,én a dupláját is meghaladtam :) Szóval botmixerrel összetörtem a barackot s belekevertem 1kg cukrot. S itt jön az első extra-> hozzá tettem egy kis üveg vanília aromát (vaníliarudat ír de nekem nem volt) Ezután feltettem a tűzre,és nagy lángon,kevergetve főztem,amíg habzani nem kezdet. Akkor beletettem egy nagy csomag 2:1-ben dzsemfixet. Továbbra is nagy lángon főztem  amíg a habját el  főtte kb 15 perc. Amikor már nem volt habja lehúztam a tűzről s beletettem a rumot. A recept szerint 2 dl kellett volna bele,én másfél decinél megkóstoltam a lekvárt s úgy gondoltam,hogy elég ennyi. Rögtön üvegekbe töltöttem,lezártam és 5percig fejre állítottam az üvegeket. Majd talpukra állítva hagyom kihűlni, dunsztolni nem kell.
Márk is kóstolgatott s neki is nagyon ízlett. Egész különleges ízvilág,valami isteni finom lett. Kárpótolta a pucolási procedúrát ,amikor is megvoltam győződve,hogy nem vagyok normális,hogy ennek neki álltam és soha többé. De igen :) máskor is fogok ilyet csinálni! :)
Ebből a mennyiségből 9 kis üveg lett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése