Keresés ebben a blogban

hétfő

Lime torta apu 70. szülinapjára

Apu 70 éves lett. Valami különleges tortát akartam neki csinálni,ami nem volt könnyű feladat. Nem szereti a krémes dolgokat,ami ebben a melegben nem hátrány :) Citromos torta mellett döntöttem,s mivel a túrós tortákat szereti,hát az lett az alap "krém".A sütővel nem akartam felfűteni a konyhát ,ezért 25dkg darált kekszet összekevertem 10dkg olvasztott vajjal s egy tortaforma aljába nyomkodtam. Utólagosan azt kell mondanom,hogy jobb lett volna a torta ha mégis sütök egy piskótát alapnak. Mert eléggé morzsálódott :(
A krém viszont annál finomabb lett! A krémhez fél kiló túrót összekevertem 2 lime reszelt héjával és 16 dkg cukorral. Krumplinyomóval teljesen egyneművé lehetett dolgozni. A lime kicsavart levében fel oldottam 2 csomag zseléport és ezt is a turóhoz kevertem. Majd következett 3 dl felvert tejszín. Alaposan kikevertem s a tészta tetejére öntöttem. Egy éjszakát pihent a hűtőben. Másnap indulás előtt díszítettem. Felvertem egy kis doboz tejszínt. Tejszínt kentem a torta tetejére és oldalára. Megszórtam egy kis mogyoróval,s limevel díszítettem.
SOK BOLDOG SZÜLINAPOT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése