Keresés ebben a blogban

szombat

Rákóczi túrós

Holnap vendégség lesz nálunk. Meg ünnepeljük,hogy már megint egy évvel öregebb lettem. A múlt héten,amikor a barackos habos csodával szenvedtem, találtam ki,hogy a szülinapomra Rákóczi túróst fogok sütni. Mivel holnap nem lesz rá időm,így ma ripsz ropsz megcsináltam.
A tésztának össze gyúrtam 25 dkg lisztet,12dkg vajat,6dkg cukrot,2tojást,1dl tejfölt,1 csipet sóval meg egy késhegynyi szódabikarbónával. A tésztát egy órát pihentettem a hűtőben. (közben begyúrtam az ebédnek való pompost)
Egy óra múlva  kinyújtottam a tésztát,vajazott lisztezett tepsibe tettem,tetejét megszurkáltam egy villával,s 10 percre bedugtam a sütőbe. Addig kikevertem a túrót.
3 tojás sárgáját habosra kevertem 15 dkg cukorral,majd bele morzsoltam fél kiló túrót,beletettem 1 dl tejföl, 5 dkg mazsolát és egy citrom héját.Jól össze dolgoztam,majd óvatosan bele vegyítettem a felvert tojás fehérjét.
A sütőből kivett tésztát meg kentem házi barack lekvárral,ráöntöttem a túrót és még 20 percre vissza dugtam a sütőbe.
A tetejére 4 tojás fehérjét habbá vertem,majd 10 deka porcukorral tovább vertem . Ezt tettem a túró tetejére,és megint vissza a sütőbe,a hab barnulásáig.
Ha kihűlt vizes késsel lehet szeletelni. Éppen mikor szeleteltem jött át az anyukám,aki cukros. -Csak a szélét vágd le,hagy kóstoljam meg-mondta-ez olyan jól néz ki. Hát nem lett olyan magas mint a cukrászdába,lehet kisebb tepsibe kellett volna csinálni, de anyám szerint van olyan finom mint egy cukrászdai :) (bár lehet,hogy ő elfogult )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése