Keresés ebben a blogban

vasárnap

Bon bon házilag

Gyulán a Százéves cukrászdában láttam először házilag,kézzel készített bon bonokat. Szebbnél szebbek és finomabbnál finomabbak voltak,persze borsos áron. Azóta nézegettem,hogy hogyan tudnék én is ilyeneket gyártani. Aztán felfedeztem a Keserédes csokoládé manufaktúrát (egy újságíró pár vállalkozása) aki egy két receptet közkézre bocsájtott. Gondoltam meglepem vele  a családot  Egy nagyon egyszerűvel kezdtem
Gesztenyés-rumos csokigolyók:  vettem 20dkg jó minőségű tejcsokit (nálam 2 tábla Tibi csoki volt) ezt össze törtem és gőz felett megolvasztottam,majd bele kevertem 2 tojás sárgáját és 12dkg vajat. Gőz felett 2-3 percig főztem,vigyázva,hogy a csoki ne kapjon össze,szép sima maradjon. A gőzről levéve hozzá kevertem egy csomag natúr gesztenyét (karácsonyról volt még a fagyasztóban) 2dl tejszínt,2 ek rumot. Jól elkevertem,majd 10 dkg darált háztartási keksszel elvegyítve sűrű péppé kevertem. Ezt a masszát legalább fél napig a hűtőben kell pihentetni. Délután bekevertem s másnap reggel neki álltam a golyócska gyártásnak :)
Evőkanállal kis kupacokat mertem amit golyókká formáltam és meg hempergettem tejcsokireszelékben, mogyoró grillázsban és étcsokidarában  . Így lett 3 féle bon bon. A csomagolás lemaradt,de senki nem hiányolta,csak ették ették. Közben el hangzott Márktól a kérdés- És mikor csinálsz ilyet legközelebb?
Legközelebb trüffelgolyókkal kísérletezem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése