Keresés ebben a blogban

vasárnap

Havas hegycsúcs vagy piramis Katinak ajánlva :)

A süti története: kedvenc kolléganőm evett ehhez hasonló sütit. Elkérte a receptet,megvette a formát,majd nekem adta ,hogy próbáljam ki,mert ő nem kínlódik vele :) Hát nekem is egy hónapomba telt míg rávettem magam,hogy kipróbáljam . Az eredeti recept nem tetszett,találtam a neten egy másikat. Menet közben derült ki,hogy az sem az igazi,ezért módosítottam rajta.
Az eredeti recept így szól. 3 tojás fehérjét verj félkeményre,majd 20 dkg porcukorral verd tovább. Végül keverj bele 20 dkg kókuszt. Eddig minden rendben volt. Ezt megcsináltam ,félre tettem és jött a tészta.
A recept szerint a 3 tojás sárgáját kikevertem 10dkg porcukorral,majd hozzá adtam fél kg darált kekszet,1 ek kávét ( én egy evőkanál vízben 1 mokkás kanál instant kávét kevertem el) 1 ek barack lekvárt, 10 dkg vajat és 2 ek sütő rumot. Elkezdtem összegyúrni,de nem állt össze. Szerintem ezek az arányok nem jók,ráadásul a tészta fehér maradt:( Ekkor kezdtem el még hozzá rakni ezt azt :) kb +10dkg vajat, 2 evőkanál kakaóport,és gondolomra rászórtam még nescaffét(hogy barna legyen), löttyintettem még egy kis rumot s hogy jobban össze álljon és formálható legyen még raktam bele lekvárt,kb 3-4 evőkanálnyit. Folyamatosan kóstolgattam :) Ez lett a végeredmény:
Már csak a süti össze állítása maradt hátra. Fő problémánk az volt,hogy hogy oldjuk meg,hogy ne ragadjon bele a formába. Az első 2 nem ragadt bele,de utána már igen. Ekkor jött az ötlet-> folpack. :) Ezzel béleltem ki a formát s nyomkodtam bele .
először a kókuszos habot,majd rá a tésztát. Aztán talpra állítottam,kinyitottam a formát és levettem a folpackot. Ez lett a végeredmény
Egy darabig el van vele az ember :) de nem tart tovább mint kókuszgolyót formálni s szerintem finomabb és mutatósabb is. Gyerekkel együtt készíteni külön jó móka :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése