Keresés ebben a blogban

szombat

Császármáj

Még a múltkori piacozásom óta lapul a fagyasztóban egy adag csirkemáj,amiből ma császármáj készült.
Ezt a receptet még húszon éve találtam.....ki tudja már hol,de nagyon be vált. Azóta többször készítettem.
Hozzávalók: csirkemáj (de lehet liba,pulyka sőt még nyúlmáj is)
                    vöröshagyma felkarikázva
                    szeletelt füstölt baconszalonna
                     bors,mustár
A májakat megpucolom és meg mosom,majd néhány percre forró vízbe teszem. Kiveszem és megnézem,hogy véres e még. ha nem akkor leszűröm és félre teszem hűlni. Még a tálban megszórom frissen őrölt borssal.        Ezt a műveletet  lustaság vagy a folyamat gyorsítására hivatkozva sem érdemes kihagyni,mert a májból kisülő vér keveredni fog a szalonna zsírral ami  miatt nem csak a látványa de az íze sem lesz jó a májnak.
A kihűlt vagy a már kevésbé forró májat mustárral megkenem. Egy szalonna csíkra teszek egy karika vagy szelet hagymát,rá a májat és ügyesen felgöngyölöm. Szorosan egymás mellé teszem őket egy tálba.
220 fokra előmelegített sütőbe tolom és a szalonna pirulásáig sütöm. Olaj nem kell alá mert a szalonnából kisülő zsírban megsül a máj is. Sózni sem kell! Elegendő az a só ami a szalonnában van.

 Mi ilyen szép pirosra sülve szeretjük. Ma sült krumplit kért hozzá a Márk,s mivel a hagymát elszámoltam és sok lett a meg maradt hagyma szeleteket lisztbe megforgattam és azt is kisütöttem. Így tálaltam.
 Jó étvágyat!:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése