Keresés ebben a blogban

hétfő

Nagyanyám kuglófja áfonyával

Tegnap délután befészkelte a fejembe magát az gondolat ,hogy milyen régen csináltam nagyanyám kuglófját S mivel édesség ehetnékem volt,hát  muszáj volt  sütnöm. Körül néztem mi van itthon,hát csak alapok......de semmi gond mert ehhez aztán tényleg nem sok minden kell és ripsz ropsz készen van.
Hozzávalók:6 tojás
                   32 dkg kristálycukor
                  1,5dl olaj és ugyan ennyi víz
                   1 vaníliás cukor, 1 sütőpor
                    40 dkg liszt
                    1 citrom héja
                     mazsola, szárított gyümölcs, csoki vagy amit akarsz,akár el is hagyható. Nekem most szárított áfonyám volt itthon,ezért azt raktam bele.
Először a tojás fehérjét verem habbá,majd bele teszem a kristálycukrot és verem tovább a robotgéppel. Ezután következik a tojás sárgája,a citromhéja és a vaníliás cukor. Amikor ezt is elkevertem mehet bele a víz+ az olaj,majd a liszt és a sütőpor. Ezután jön ami a fantáziánkra van bízva,nálam most vörös áfonya.
Ha jól kikevertem akkor kikent és lisztezett kuglóf formába töltöm.
 Nagyanyám kuglóf formája már elveszett és már modernizálódtam,úgy.hogy egyszerűen átöntöttem a szilikonos kuglóf formába. Ez azért is jó,mert ebből tuti szépen kilehet szedni a kuglófot,míg a hagyományosnál ha nem jól kented ki akkor nem biztos a siker.
150 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb 40-45 percig,illetve tűpróbáig sütöttem. Amikor kész,kiveszem és egy tálra borítom.
Ilyenkor szoktam csoki mázzal meglocsolni,ami most elmaradt,mert kiderült,hogy ami itthon van az megromlott :( főzőcskézni meg már nem volt kedvem. A fiúk már így is tűkön ültek. Még meleg volt amikor a kávézáshoz fel lett vágva:)
Ez nagy kuglóf formába készült,ha kicsi a formád akkor felezd meg az adagot. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése