Keresés ebben a blogban

szombat

Francia mákos, macerás de finom:)

Egy újságban találtam ezt a receptet. Elég macerás az elkészítése,de nagyon finom!
Először is sütök egy MÁKOS PISKÓTÁT: 6db tojás fehérjét habbá verek. A sárgáját kikeverem 30dkg cukorral és 6 evőkanál vízzel,majd hozzá adok 20dkg mákot,25dkg lisztet és 1 sütőport. A végén lazán bele kevertem a habot. Egy kb 40x30  cm-es tepsibe teszem és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.
Közben elkészítettem a LAPOKAT: összedolgoztam 30dkg lisztet, 10dkg porcukrot,5dkg margarint, 1 ek víz, 1 tojássárgája ,e kk szódabikarbóna,annyi tej amennyit felvesz. Ezt a linzertésztához hasonló tésztát 2 felé vettem és 2 lapot sütöttem belőle. Annak a tepsinek a hátulján amiben a piskóta sült,(így egyformák lettek)
A KRÉMHEZ 7dl tejbe tettem 10 dkg cukrot és megfőztem benne 2 csomag vaníliás pudingot. Hagytam kihűlni. 3tojássárgáját habosra kevertem 2csomag vaníliás cukorral és 37 dkg vajjal. Ebbe a vajas krémbe kevertem bele a kihűlt pudingot.
Jöhet a töltögetés. :) Letettem az egyik lapot és megkentem a krémmel. Erre jött a piskóta,amit szinten megkentem a krémmel,majd következett a másik lap. Erre rákentem a maradék krémet.
Kb 10 dkg diót durván össze vágtam és egy kis lábosban megpirítottam. A krém tetejére szórtam,majd ebbe a lábosba bele tettem 3 evőkanál cukrot és elkezdtem melegíteni. Amikor már karamellizálódott bele tettem 5 dkg vajat. Még folyós állapotában a dió tetejére csurgattam. És kész is!!!
Amit én tapasztaltam,hogy a lapok csak másnapra puhulnak meg a krémtől,addig szétcsúsznak a lapok,ezért hűteni kell. Ha viszont beteszed a hűtőbe akkor a karamell megpuhul a tetején. Ezért valamilyen hűvös helyre kell tenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése