Keresés ebben a blogban

szombat

Pizza ,most éppen babos,kolbászos

Évekkel ez előtt,amikor még a lányom kisebb volt,minden nap mirelit pizzát evett volna. Én már untam ,hogy a gyerek folyton a fagyasztóból táplálkozik,ezért már nem tudom honnan,de előkerítettem egy pizza tészta receptet. Azóta nem veszünk pizzát,hanem különböző feltéttel én gyártom a pizzákat. (legalább tudom mit eszik a gyerek :)) A lányom már magának készíti el,de a fiamat most érte el a pizza evés. Neki ma Piedone után szabadon,babos pizzát csináltam.
Az alap tészta: 40dkg lisztet elmorzsolok 4dkg élesztővel,hozzá adok 4-5 ek olíva olajat, 1 mk sót és 2-2,5dl vizet. Ruganyos tésztát nyújtok belőle és 1 óra hosszat langyos helyen kelesztem.
Ha megkelt ,vékonyan kiolajozott tepsibe (gáztepsi) teszem. Kerek pizza tepsiben 4 db süthető belőle.
Innentől kezdve már a fantáziánkra van bízva,hogy mit teszünk rá. Én most pizza krémmel kentem meg,de lehet tejföllel,tejszínnel vagy csak simán olíva olajjal. A feltét is ránk van bízva. Erre a pizzára most kolbász,egy doboz vörös-bab konzerv, lila hagyma került. A tetejére reszelt sajt. A pizza elég sokáig sül ezért a sajtot a nagy lyukú reszelőn kell lereszelni így biztos nem ég meg.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése