Keresés ebben a blogban

szombat

Francia krémes Tünde módra

Megígértem a kolléganőimnek,hogy sütök valamit . Valami meglepetést. Ez nem is volt olyan egyszerű ígéret,mert az én kedvenc kolléganőm kicsit válogatós :)én meg mostanában időhiánnyal küzdök :(
 A Receptözön most megjelent számát nézegetve akadtam a kekszes franciakrémes receptre. Gondoltam az jó lesz,mert a  krémest szereti. De mivel nekem a kekszes dolgok nem jönnek be,úgy gondoltam,hogy csak a krémet fogom használni a tésztát majd megsütöm. Utána néztem,hogy milyen tésztából készül. Nagyon sok félét találtam. Úgy döntöttem,hogy az alja leveles tészta lesz a teteje piskóta. Ki is vettem egy zacskó mirelit leveles tésztát a fagyasztóból. Gondoltam mire haza érek kiolvad és pik-pak kész a süti.
Délután neki is álltam kinyújtottam és megsütöttem egy lapot. Hát nem tetszett az állaga:( Én erre rá nem teszem a krémet! De mi legyen a többi tésztával? Márk ötletétől vezérelten gyorsan csináltam belőle pizzás csigát s közben azon gondolkodtam,hogy most mi legyen a krémessel. Mire a csigák kisültek,én is kisütöttem,hogy piskóta lesz alul felül.
Kikevertem hát egy 3 tojásos piskótát, sütőpapírra terítettem és megsütöttem. Míg sült kikevertem még egy adag 3 tojásos piskótát és azt is megsütöttem. Hagytam őket hűlni. Közben elkezdtem az újság szerint a mázat készíteni a tetejére. 25 dkg porcukorhoz adtam, 3 evőkanál kakaót, a tetejére morzsoltam 5 dkg vajat és betettem a mikróba,ahogy a recept írja. Nem jó ötlet! Szerintük amikor megolvadt a vaj,kivesszük,elkeverjük és kenhető. Ez nem igaz,nekem nem jött be. Én áttettem egy teflon lábosba,öntöttem hozzá egy kis vizet,és felfőztem. Így tökéletes lett. Ezt ráöntöttem az egyik lap tetejére és még dermedés előtt gyorsan felszeleteltem,hogy a csoki ne repedjen meg szeleteléskor és a süti ne essen össze. Mire mind ezzel készen voltam,már megint késő este volt és már nem álltam neki krémet főzni. Kivettem egy zacskó házi krémes port a szekrényből,kikevertem . A piskótát vissza tettem a tepsibe és ráöntöttem a kikevert krémet, majd felvertem fél liter tejszínt ( Meggle cukrász tejszín) és a krém tetejére kentem. Erre helyeztem a felszeletel,és csokimázzal bevont piskótát.
Éjszakára hűtőbe tettem és másnap a meglévő szeletek mentén szeleteltem. Nagyon finom lett!
Ha nincsenek kitérők akkor pillanatok alatt kész van :)
                                                                 Jó étvágyat! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése