Keresés ebben a blogban

szombat

Franciakrémes Márk ballagására

Márk franciakrémes ismétlést kért a ballagására. Mivel viszonylagosan több időm volt a sütésre,gondoltam kicsit bonyolultabbat csinálok mint az előző. Ez a süti 3 recept alapján lett össze ollózva,mert mindegyikben volt ami nem tetszett. Kiszedtem hát ami tetszett és összejött az alábbi recept, ami végül is nem bonyolult és ha ügyesen osszuk be az időnket hamar készen is van :)
Tészta : 25 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 5dkg vaj, 1kk szódabikarbóna, 1 tojás, 1 ek méz, kevés tej
             
A hozzávalókat egy tálba tettem és összegyúrtam. Gombócot formáltam belőle és betettem a hűtőbe ,mert vittem a Márkot a bankettra,de akár rögtön nyújtható is.  Még mielőtt elindultam a sárga krém alapját  megfőztem- 3 csomag vaníliás pudingot 9 ek cukorral elkevertem és megfőztem 1 liter tejben. Hagytam hűlni.
Amikor hazaértem a hűtőből kivett tésztából 2 lapot sütöttem, 180 fokra előmelegített sütőben.
Amíg a lapok hűltek,az időközben kihűlt pudinghoz hozzákevertem (robotgéppel) 25dkg rámát.
Az egyik lapot vissza tettem a tepsibe (kapcsos) és rákentem a krémet. Majd habbá vertem fél liter Hulala tejszínt és a krém tetejére kentem.
A másik lapot karamell krémmel kentem meg. Nekem nagyon tetszett és kiderült,hogy jó is. Másnak is ajánlom ezt a fajta készítés kipróbálását:) A karamell a következő képen készült.
2 csomag karamell pudingot ,12 dkg porcukorral, 2 ek olajjal és 2 ek forró vízzel kikevertem (robotgép) Mivel nem találtam elég krémesnek,én mg tettem hozzá egy kis vizet,meg olajat is mert féltem,hogy elveszíti a fényét. Amikor úgy gondoltam,hogy már jó,rákentem a másik lap tetejére,és rögtön fel is szeleteltem. A kis kockákat a tejszín tetejére raktam és betettem a hűtőbe. Másnap szeleteltem.
                      Isteni finom lett :)))   Jó étvágyat hozzá!
Ja és arról se feledkezzünk meg akinek készült .))

Az én ballagó nagy fiam. Sok boldogságot kívánok és kívánom,hogy minden célod érd el (úgy mint most:))
" Nem elég a célt látni,látható útja kell!
  Nem elég útra kelni, az úton menni kell !
 Egyedül is! Elsőnek,elől indulni el! "
                                 Váci Mihály

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése