Keresés ebben a blogban

szombat

Rumos meggylekvár

Itt a meggy szezon,de valami horror áron van a piacon a meggy :( viszont a kolléganőmtől nagyon olcsón kaptam meggyet :) A tavaly eltett rumos barack lekvár utolsó hírnöke is már csak emlék,ezért úgy gondoltam,hogy ebből az 5kg meggyből rumos meggylekvár lesz. 3 napon át készült,de ebben nincs semmi riasztó,mert mindig csak egy kicsit kellet vele foglalkozni. Pont annyi időm volt csak rá :)
1 nap: megmostam és kimagoztam 5 kg meggyet. Lábosba tette és rászórtam 1,2 kg cukrot. A lábost megrázogattam,hogy a cukor lejjebb menjen,majd éjszakára kitettem az erkélyre(akkor még hűvös volt) Melegben javasolt pincébe vagy hűtőbe tenni.
2.nap: Átkavartam a meggyet. " citrom levével meglocsoltam és feltettem főni. Felforraltam,majd lassú tűzön kb 20-25 percet főztem. Majd hagytam kihűlni. Darabos volt a meggy és Márk nem eszi meg darabosan a lekvárt,ezért én botmixerrel pürésítettem.Éjszakára hűtőbe tettem.
3.nap: Hűtőből ki,hagytam hogy átvegye a konyha hőmérsékletét. Belekevertem 3 csomag 3:1ben dzsemfixet (itt jöhet bele vaníliarúd,vagy 1ek esszencia) én most Tibi kérésére kihagytam).
Feltettem főni,és addig főztem míg elfőtte a habját és szép fényes lett. kb fél óra. Ekkor öntöttem bele 4dl rumot. Rummal már nem szabad főzni!
Üvegbe töltöttem ,folpackot tettem a tetejére ,majd jött a kupak. Fejre állítva hagytam egy fél órát,majd dunsztba tettem,de ez nálam csak a szokás hatalma :) Nem kell dunsztolni ,elég ha fejre állítva hagyod kihűlni és máris mehet a kamrába :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése