Keresés ebben a blogban

kedd

Karácsonyi behavazott narancstorta


Belejöttem a sütésbe,s mivel a fiúk a kuglofót pillanatok alatt eltüntették,a mézes krémes (http://tunder-konyha.blogspot.hu/2012/12/karacsonyi-mezes-kremes.html ) mellé kellett még valami édes csábítás.
 Így lett ő a karácsony este fő desszertje.
Hozzávalók: a tésztához: 6 tojás
                                      1 vaníliás cukor
                                      18 dkg kristálycukor
                                      20 dkg liszt
                                       2 ek narancslé (nem dobozos! )
                    
                   a krémhez: 3 dl tej
                                    10 dkg cukor
                                     2 csomag vanilíás pudingpor
                                    25 dkg vaj
                                     80 ml tojáslikőr (helyette én 50 ml amarettóban elkevertem 30 ml vérnarancs aromát)

              a díszítéshez: 15 dkg narancslekvár
                                   100 ml narancslikőr ( helyett narancslét használtam)
                                   kókuszreszelék és 1 db narancs

A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét a kristálycukorral,a sárgáját a vaníliás cukorral kevertem habosra,majd a két habot össze öntöttem. Ebbe jött a liszt+ a narancslé.
Egy nagyobb tortaformába öntöttem és 160 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem. A formában hagytam kihűlni.
Amíg hűlt előkészítettem a krémet.
A tejből,cukorból és a pudingporból sűrű krémet főztem,majd hagytam hűlni. Amikor langyosra hűlt belekevertem a vajat és a likőrt.
A kihűlt tortalapot 3 felé vágtam. A legalsót megkentem a narancslekvár felével,majd jött a krém egyharmada,következő lap majd a lekvár másik fele,krém és a 3.lap. Ezt a lapot meglocsoltam narancslével majd vékonyan körbe kentem a krémmel a tortát. Valamennyit hagytam dísziteni. A torta díszitővel kis rózsákat nyomtam rá. Oldalára kókuszreszelék került,közepére egy fenyőfe,szintén kókuszból.
Betettem a hűtőbe és csak másnap díszitettem tovább. Egy narancsot megpucoltam,lehártyáztam és a szeletekkel díszítettem. A végén az egészet meghintettem kókusszal,mintha havas lenne :)
                                                Kellemes ünnepeket kívánok ! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése