Keresés ebben a blogban

kedd

Szilvalekváros kuglóf

Idén valahogy nem akart számomra meg jönni a karácsonyi hangulat.Ezért készítettem ezt a kuglófot a napokban . Egy kis alapozásnak,csak nem volt időm feltölteni. A fiúknál akkora sikere volt,hogy ha nem sietek akkor lefotózni sem marad időm. Egyszerű,viszonylag gyors ,és nagyon finom.
Hozzávalók: 40 dkg liszt
                    5 dkg olvasztott vaj
                    1 csomag vaníliás cukor
                    2 dl tej
                    3 ek cukor
                    2 dkg élesztő (most egy zacskó szárított élesztőt használtam)
                    1 tojás, csipet só
                    30 dkg szilvalekvár (de bármi mással helyettesíthető)
Az élesztőből,tejből,cukorból kovászt készítettem. A lisztet a sóval elkevertem,majd hozzá adtam a felfutott élesztőt,tojást,vaníliás cukrot. A robotgéppel elkezdtem dagasztani és amikor már majdnem össze állt a tészt,csak akkor tettem bele az olvasztott margarint (vajat). Fényesre dagasztottam,majd langyos helyen megkelesztettem (kb fél óra). Utána téglalapot (kb 30x20 cm) nyújtottam belőle és megkentem a lekvárral.
Feltekertem és beletettem egy kuglóf formába. Ismét kelesztettem egy fél órát,majd 170 fokos sütőben fél óra alatt megsütöttem (tűpróba :) A formában hagytam kihűlni.
Amikor kihűlt tányérra borítottam
és szeleteltem
Majd ámuldoztam,hogy milyen gyorsan párolog. :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése