Keresés ebben a blogban

péntek

Tüzes narancsos-meggyes csirke mazsolás rizzsel

Karácsonyi előzetesként próbáltam ki . Eredetileg kacsából kéne elkészíteni,de nekem csirke combom volt itthon. Szerintem így is nagyon finom :)
6db lebőrözött csirke felső combot egy lábasba tettem a következő hozzávalók társaságában:
1 rúd fahéj
5-6 szem szegfűszeg
3 evőkanál meggylekvár
6 evőkanál szójaszósz
1 teáskanál őrölt chilli (chaen bors)
egy narancs vékonyan lehámozott héja (krumpli pucolóval) és kifacsart leve,és egy csipet só.
Fel öntöttem annyi vízzel,hogy éppen ellepje,majd gyöngyözve főztem egy bő fél órát. Addigra besűrűsödött
Míg főtt ,egy tálba összekevertem a következőket: 1 evőkanál olívaolaj
                                                                             2 evőkanál meggylekvár
                                                                             1 kávéskanál őrölt chilli
                                                                             csipetnyi őrölt színes bors
                                                                              1 kávéskanálnyi méz
                                                                             fél kávékanál só
Egy jénait kibéleltem alufóliával és a lábosból kiszedett combokat bele szedtem,majd megkentem a lekváros-mézes masszával. Megszórtam még egy csomag ( 20 dkg) kiolvasztott mirelit meggyel és pár kocka margarint dobtam még a tetejére. 200 fokra előmelegített sütőbe toltam és ropogósra sütöttem,kb 20-25 perc.

Én mazsolás-szegfűszeges rizzsel tálaltam,meg persze a megsült meggyel.

A mazsolás rizs  is nagyon egyszerű : 1 bögre rizst 2 evőkanál olívaolajon megpirítottam majd felöntöttem 2 bögre vízzel. Hozzáadtam 2 evőkanál mazsolát,1 kávéskanál sót és 1 kávéskanál őrölt szegfűszeget. Forrástól számítva 15 percig lassú tűzön főztem,majd lefedtem és hagytam még 15 percet állni.
                                                          Jó étvágyat hozzá !
Én úgy döntöttem,hogy karácsonykor szilvalekvárral és aszalt szilvával fogom helyettesíteni a meggyet, hogy még karácsonyibb legyen :)
                                                                           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése