Keresés ebben a blogban

kedd

Karácsonyi mézes krémes

Hozzávalók: 5dkg rama, 15 dkg cukor, 1 tojás,4 evőkanál tej,6 dkg méz-> ezeket gőz felett össze főzöm majd hagyom hűlni. Amikor langyosra hűlt,hozzá kevertem 40 dkg lisztet és 1 kávéskanál szódabikarbónát.
Gombóccá gyúrtam és hagytam egy fél órát állni.
Addig előkészítettem a krémet. 3 dl tejből és 6dkg búzadarából sűrű grízt főztem,majd hagytam kihűlni.
A tésztából 4 gombócot csináltam,egyenként kinyújtottam és kb 4 egyforma lapot sütöttem 180 fokos sütőben . Kb 8 perc,figyelni kell mert hamar megbarnul. Amíg a megsült lapok hűltek kikevertem 20 dkg ramat 20 dkg cukorral. Amikor már jó habos volt hozzá adtam a kihűlt grízt és azzal tovább kevertem.
Majd következett a töltés. A lapot megkentem baracklekvárral,majd a krém egyharmadával. Majd megint lap,lekvár,krém........a recept szerínt csak porcukorral kell megszórni,de Tibi szerint mézes krémesre csokimáz kell ! Hát került rá csokimáz :)
Egy lábosba összefőztem 10 dkg vajat, 10 dkg porcukrot, 3 ek kakaóport és 3 ek vízet.
 Ez került a tetejére
Ilyen szép fényes

 A csokimáz dermedés után szeletelhető. Hamar megpuhul a tészta,de másnapra tökéletes. :)
                                                          Jó étvágyat és békés ünnepeket !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése