Keresés ebben a blogban

szombat

Medvehagymás kalács

Én tavaly fedeztem fel magamnak a medvehagymát de már a szezon végén :( ezért alig vártam,hogy megint legyen friss mefvehagyma,mert a fagyasztott változat nekem nem izlett.
A piacon megjelentek már a kis csokrok,ezért el is döntöttem,hogy a sonkához medvehegymás kalács kerül az asztalra.
Nagyon könnyű elkészíteni ,nagyon finom és valami isteni illat van tőle a lakásban.....ja és nagyon gyorsan fogy
Én a tésztát a kenyérsütőgépben dagasztottam be,de kézzel ugyanúgy elkészíthető,csak hát a kényelem :)..........szóval meglangyosítottam 3dl tejet és bele öntöttem az üstbe,adtam hozzá 2 evőkanál cukrot és bele morzsoltam 5dkg élesztőt. Letakartam és hagytam,hogy felfusson.
Amikor felfutott ,rászitáltam fél kiló lisztet,adtam hozzá 5dkg vajat,2 tojás sárgáját és 2kk sót.
Az üstöt betettem a gépbe és elindítottam a dagasztást.
Míg a gép dolgozott, megmostam és felaprítottam egy csokor medvehagymát,majd megdinszteltem egy evőkanál olívaolajon. Ezt is a tésztához adtam miközben a gép dolgozott.
Ha kézzel dolgozunk akkor hólyagosra kell dagasztani a tésztát és kb 1 órát meleg helyen kelni hagyni (én annyit szoktam )
Amikor a program lejárt lisztezet deszkára borítottam a tésztát,átgyúrtam és 3 gombocra osztottam. A gombócokból csíkokat sodortam és összefontam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
Hagytam,hogy kelljen még egy kicsit amíg a sütő bemelegszik. A sütőt 180 fokra kapcsoltam. Amikor a tészta majdnem a duplájára kelt,megkentem tojással és betoltam a sütőbe
fél óra alatt meg is sült. A sülés közben én 1x lepermeteztem,hogy ropogósabb legyen .
Még melegen szeleteltem mert már alig várták a fiúk,hogy kész legyen.
                      Jó étvágyat és kellemes húsvéti ünnepeket kívánok mindenkinek ! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése