Keresés ebben a blogban

hétfő

áfonyás kalács

 Ezt a kalácsot még szombaton készítettem,de nem volt még időm feltölteni. Fotó is csak azét készült róla mert elég szemfüles voltam,s amikor a kávémhoz ettem egy szeletet gyorsan lefotóztam. Aztán elmentem vásárolni,s mire haza értem Márk már azzal a kérdéssel várt,hogy "Akar még valaki kalácsot enni ?"........majd jött a következő instrukció,hogy süthetném a következő adagot. Tulajdonképpen nem nehéz és gyors süti. Kikevertem,betettem a sütőbe s míg sült neki álltam ablakot pucolni.....utána jöhetett a kalács a kávéhoz :)
A receptet tulajdonképpen egy régi Nők Lapjában találtam s némi változtatással készítettem el. Az eredeti receptben mandarinos kalács a neve,nálam mandarin helyett került bele aszalt áfonya.

Azzal inditottam,hogy egy kis csomag (10 dkg) aszalt áfonyát beáztattam amaretto likörbe,majd kikevertem a tésztát.
4 tojást szétválasztottam. A fehérjét habbá vertem és félre tettem. A sárgáját 15 dkg porcukorral kevertem habosra,majd lassan hozzá adtam 150 ml olajat és egy kis pohár tejfőlt. Ezután következett 28 dkg liszt,fél csomag sütőpor. Az áfonyáról leöntöttem a szeszt és 50 ml vízben elkevertem 1 tk porcukrot,amit az áfonyával elvegyítettem ,majd bele tettem a masszába. Végül következett a fehérje.
Egy vekniformát kibéleltem sütőpapírral és bele öntöttem a masszát.
160fokos sütőben kb 1 óra alatt sült meg....persze közben többször volt tűpróba :) Amikor jónak itéltam kivettem és hagytam egy kicsit hűlni,majd kiborítottam a formából és rácson hagytam kihűlni.

Kávéval is isteni finom volt :)                  Legközelebb őszibarackkal fogom megsütni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése