Keresés ebben a blogban

hétfő

szilvalekváros mákos guba a sütőből


Ez a mai nap terméke :)....bár Márk a szombati kalács ismétlését kérte,most nem teljesült a kívánsága mert már pár napja ott figyel a kenyértartóban 6 db kifli,ami állapota miatt gubára itéltetett,már csak azért is mert már régóta szeretném kipróbálni,hogy milyen a guba ha sütőben készül. Jelentem sokkal finomabb mint az egyszerű hagyományos guba.  ......bár ennek elkészitésénél is lényegesen eltértem az eredeti recepttől :)
Az én változatom: a kifliket felkarikáztam és egy nagyobb mély tálba tettem.
                              Egy liter tejet felforraltam 2 ek margarinnal és 2 zacskó vanilliás cukorral. A felforrt tejbe belekevertem 2 ek mézet és 3 ek szilvalekvárt. Ezt ráöntöttem a kiflire és átkevertem,majd hagytam egy kicsit állni. Addig összekevertem 20 dkg darált mákot 10 ejk porcukorral. A cukros mák nagy részét ráöntöttem a kiflire és ezzel is átkevertem. Egy jénait kivajaztam és az egész tejes-mákos kifli masszát beletöltöttem. 7 ek szilvalekvárt elkevertem egy kis vörös borral és az is a tetejére kentem,majd megszórtam a maradék mákkal.
120 fokos sütőbe toltam és kb egy fél óra alatt átsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése