Keresés ebben a blogban

vasárnap

nyugtatásra Máktorta mascarponéval

Miután kalandosan haza értünk ,folyamatosan a neten voltam s figyeltem mi van a többiekkel akik még a hófogságában vannak. Próbáltam legalább információval segíteni őket s reméltem,hogy eljut oda ahol várják. 2 napig nem tudtam enni,aludni. Tibim mondta is,hogy nem gondolta,hogy ennyire megvisel.......be kell vallanom,hogy kiborultam......életemben nem rettegtem ennyire,nem éreztem magam ennyire kiszolgáltatottnak,magatehetetlennek........de a lényeg a lényeg,hogy valahogy helyre kellett billentenem magam. Lehet,hogy én rosszul vagyok össze rakva ,de ha bemegyek a konyhába és magamra "zárom az ajtót" ami nálunk nincs :) és alkothatok valamit akkor megnyugszom.
Így történt ez most is. Ezt a receptet itt találtam a neten való barangolás közben s jött a felismerés,ezt kell megsütnöm,hogy kerekebb legyen most a világ :) Elvonultam hát a konyhába és ez lett belőle :)

Hozzávalók: a tésztához: 250g liszt
                                          70 g darált mák
                                            2 kis doboz natur joghurt
                                           170 g vaj
                                            170 g porcukor
                                           fél csomag sütőpor
                                              3 egész tojás
                                           2 citrom és 1 narancs reszelt héja
 a krémhez : 250g mascarpone
                     2 ek citromos joghurt ( én 1 doboz citromos aktíviát használtam )
                     a narancs leve

A lisztet egy tálba szitáltam,majd hozzá kevertem a sütőport. A vajat a cukorral habosra kevertem (robotgéppel) majd egyenként hozzá adtam a tojásokat,a joghurtot, a lisztet és a reszelt gyümölcs héjakat.  Sütőpapírral bélelet tortaformába töltöttem,majd a 180 fokra előmelegített sütőbe toltam.
Tűpróbáig sütöttem.
Amíg sült elkészítettem a krémet.
A mascarponét elkevertem a joghurttal és a narancslével. Felhasználásig a hűtőbe tettem.
A megsült tésztát kivettem a sütőből és hagytam kihűlni. Amikor kihűlt rákentem a krémet.
Jó étvágyat :).......és nyugalmat kívánok mindenkinek ! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése