Keresés ebben a blogban

csütörtök

házi rizses csoki



Valamelyik nap egy fűzet hátulján egy reklámra figyeltem fel, Tulajdonképpen egy muffin tartó állvány tetszett meg és mivel van a neten oldaluk,hát felmentem megnézni ők a Süti Cake Shop.
Tőlük kaptam egy ingyen ! letölthető sütis könyvet,abban szerepel ez a rizses csoki.
A héten írtó büszke voltam (vagyok) a "kisfiamra" mert az angol szóbeli vizsgája kitűnőre sikerült!:) 
Neki készült meglepi csoki.......ami nem is volt olyan egyszerű ,mert puffasztott rizst égen földön nem kaptam :( Volt ahol úgy néztek rám mint egy földönkivűlire, volt ahol hallottak már róla, akadt olyan aki már látott is ilyet de nincs. Ezek után már a budaörsi CBA.ban félve mertem megkérdezni,de most én lepődtem meg,mert az eladó mindenféle döbbenet nélkül közölte-ott a lisztek mellett :) Hát két napos keresés után lett rizs,és lett csoki is.
A recepten szerintem van némi igazítani való,mert nekem nem lett olyan szilárd,kemény csoki mint a bolti,vagy mint a recep képé van  de finomnak nagyon finom.
Elkészítés után alufóliával bélelt tálcára tettem,de valami miatt az alufólia ráragadt és szakadt össze vissza.....talán sütőpapírral jobban jártam volna....legközelebb módositok a recepten egy kicsit :)
A recept : 
http://www.suticakeshop.hu/
Rizses csoki
Hozzávalók:
27 dkg zsíros tejpor
5 dkg jó minőségű cukrozatlan kakaópor
1 cs. puffasztott rizs
1 cs. vaníliás cukor
40 dkg cukor
1,5 dl víz
15 dkg vaj
Elkészítés:
1.
A tejport, a kakaót, a puffasztott rizst és a
vaníliás cukrot egy tálban szárazon
összekeverjük.
2.
A cukorból és vízből szirupot főzünk, még
melegen belekeverjük a vajat. A száraz
anyaghoz öntjük és alaposan összekeverjük.
3.
Egy tálcát alufóliával kibélelünk és ráöntjük a
masszát. Hagyjuk megdermedni
Én még a dermedés során késsel megnyomkodtam és kialakitottam a csoki kocka formát
  Aztán hűtőbe meg fagyasztóba tettem,de nem lett kőkemény :( ezért lehúztam róla az alufóliát és muffin papírba tettem a szeleteket. Ez most olyan chokitó lett.......csúnya de fiiiinoooommm :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése