Keresés ebben a blogban

vasárnap

Cukkinis kenyér simán meg gluténmentesen

Anyám vett egy újságot,abban találtam egy cukkinis kenyér receptet ami felkeltette a fantáziámat........muszáj volt neki állni megsütni :) persze egy kis módosítással :) s ha már benne voltam a sütésben rögtön kettőt sütöttem. Kísérlet képen készült egy gluténmentes változat is. A kísérlet jól sikerült  :) nagyon finom lett mind a kettő ! :)
Hozzávalók: 2 tojás
                    75 ml olíva olaj
                    200 g liszt, a gluténmentesnél 150 gramm kukoricaliszt és 50 g rizsliszt
                    fél csomag sütőpor a gluténmentesbe természetesen olyat
                    300 g cukkini
                    50 g fekete olívabogyó
                     50 g fetasajt
                     70 g vöröshagyma
                     fokhagyma (nálam krém) só, durvára őrölt színes bors

Elkészítés: Először is a cukkinit lereszeltem a tökgyalun, besóztam és hagytam állni, levet engedni.
                 A felaprított hagymát egy kevés olajon megdinszteltem,majd félre tettem.
                 Az olívát felkarikáztam, a fetát felkockáztam.
                 A tojásokat habosra kevertem az olívaolajjal, majd kanalanként hozzá adagoltam a sütőporos lisztet. Így elég masszív volt a tészta, de belekerült a cukkini a levével együtt ! ami lazított rajta, Ezután következett a vöröshagyma,a fokhagymakrém, 1 mk színes bors.A robotgéppel jól összekevertem,majd kanállal beleforgattam az olívabogyót s végül a fetát.
Sütőpapírral bélelt formába öntöttem és 160 fokos sütőbe toltam. Én 45 percig sütöttem, tűpróbáig :)

                   
 nagyon finom lett !

 így néz ki a gluténmente kenyérke.....ugyanolyan magasra fel jött mint a sima lisztes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése