Keresés ebben a blogban

csütörtök

Balkáni krumpli Stahl konyhájából



Jó régen jártam erre :( de nem azért mert nem főztem :) csak időhiányban küzdö(k)ttem :(
De ez a recept annyira finom s rájöttem,hogy annyira kevesen ismerik,hogy muszáj megosztani :)
A napokban a kolléganőmtől kaptam egy üveg házi készítésű ajvárt. Rögtön a balkáni krumpli jutott eszembe s bárkinek mondtam,mindenki azt kérdezte,hogy az mi? s mitől balkáni ?
Az elkészítése a francia konyhát idézi ,de az alapanyagok teszik balkánivá :)
Hát akkor közkincsé teszem :)

Hozzávalók: 75-80 dkg krumpli
                    4 dl tej, só, bors
                    2 gerezd fokhagyma (én tubusost használtam)
                     30-40 dkg füstölt kolbász
                     10 dkg füstölt sajt
                     1 csokor újhagyma
                      2 dl ajvár
                      fél dl vörösbor

A krumplit meghámoztam és kb 1 cm vastag felkarikáztam és egy magas peremű lábosba tettem, Ez azért fontos mert a végén minden ebbe a lábosba kerül. Ráöntöttem a tejet,sóztam ,borsoztam , rátettem a fokhagymát és nagy lángon felforraltam, majd takarékon félpuhára főztem.
Közben felkarikáztam a kolbászt, a gombát is felszeleteltem, a hagymát felkarikáztam.
Egy serpenyőben kevés olajon megpirítottam a kolbászt,majd hozzá adtam a gombát és a hagymát.
Összepároltam ,majd a félig megfőtt (nem baj ha jobban megfő ) krumplira öntöttem.
Hozzá adtam az ajvárt a reszelt füstölt sajtot és a vörösbort. Összeforraltam és átöntöttem egy jénaiba.
220 fokosra előmelegített sütőbe toltam
Pirulásig sütöttem,vagy ahogy tetszik :)
Tejföllel meglocsolva tálaltam
                                                              Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése