Keresés ebben a blogban

szerda

Zöldségkenyér rizslisztből

Még mindig a kísérletezési fázisban vagyok a gluténmentes kenyerek terén. Valahogy az élesztősök eddig nem sikerültek a kevert kenyerek viszont finomak. De javarészt kukoricalisztből készülnek. Ha nekem kéne megenni akkor bizony nem ennék ,mert nem szeretem ennyire töményen a kukorica ízét. Ebből kifolyólag jöttem rá,hogy én tulajdonképpen szeretem a búzalisztet és az egészségtelennek mondott fehér kenyeret. De valamivel csak lehet helyettesíteni a kukoricán kívül ! :)Ezért is próbálgatom, hogy  hogyan lehet jó kenyeret készíteni más lisztből. A rizsliszt nekem szimpatikus,talán mert kinézetre hasonlít a búzaliszthez, de sokkal finomabb,könnyebb. S ez a kenyérke is isteni lett ! :) s nem nehéz elkészíteni ezért is adom közkincsé :)

Hozzávalók: 3 dl rizsliszt + 1 teáskanál szódabikarbóna
                   2 dl tej
                   1 dl olaj
                   4 tojás
                   1 kis doboz joghurt
                   fél kápia paprika
                  4-5 szem koktél paradicsom
                   pár szem fekete olajbogyó
                    1 marék kukorica konzerv
                   10 dkg sajt (nálam most feta utánzat :) azaz krémfehérsajt )
                  8 g só -én bizony most egy grammot sem tettem bele

Elkészítése: A paprikát,sajtot,paradicsomot felkockáztam. Az olajbogyót is felkarikáztam és mindet egy tálra raktam. A tojásokat egy tálba ütöttem és a robotgéppel elkezdtem habosítani,majd hozzá adtam a tejet s tovább habosítottam. Belekerült a joghurt és az olaj is,majd fokozatosan hozzá adtam a szódás rizslisztet.
Kikapcsoltam a robotgépet és kanállal beleforgattam az össze aprított zöldségeket. Sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába töltöttem ezt az elég híg masszát,majd a 180 fokosra előmelegített sütőbe toltam.
Én 45 percig, tűpróbáig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése