Keresés ebben a blogban

csütörtök

gluténmentes joghurtos kukoricás kenyér

Mostanában időnként gluténmentes kenyérkét kell sütnöm. Még nagyon a kísérletezés fázisában vagyok de azt már észre vettem,hogy ritka a jó gluténmentes kenyér recept. Hazudnék ha azt mondanám,hogy nem volt selejt,ehetetlen forma is. Rájöttem,hogy a kukorica liszt nehéz lisztnek számít és ne is várjam,hogy magas könnyű kenyér lesz belőle. :( Ezt a kenyeret már többször megsütöttem és egyre finomabb magasabb :) Ezért is teszem közkincsé :)
Amire menet közben jöttem rá ,hogy minden hozzávalót (a tojás kivételével) meglangyosítok a mikróban .
A másik titok,hogy a robotgép magas fokozatát használom.

Hozzávalók : 2 tojás
                     1 dl meleg víz
                     20 dkg kukoricaliszt
                     1 csomag sütőpor
                     1 kis pohár natúr joghurt
                     0,5 dl olaj ( napraforgó vagy olíva )
                     só,
                    én teszek még bele őrölt köményt és ízlés szerint fűszereket
A tetejére ha van itthon reszelt sajtot szórok (itt éppen füstölt sajt) vagy szezám magot ......fantáziánkra van bízva :)
A tojást jó habosra keverem a meleg vízzel. A lisztbe bele keverem a sütőport és a fűszereket és bele kanalazom a tojásba. A robotgép végig magas fokozaton van. Majd hozzá adom a joghurtot és az olajat,
Egy elég híg massza lesz a végeredmény. Sütőpapírral bélelt vekni sütőbe öntöm és kb 170 fokos sütőbe tolom. Tűpróbáig, illetve a kívánt szín eléréséig sütöm,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése