Keresés ebben a blogban

csütörtök

Fantázia torta anyu szülinapjára

Anyum a hétvégén ünnepelte a szülinapját, neki készült a torta, csak azóta nem volt időm géphez ülni :(  Most 2 torta receptjét "kevertem össze "
A tészta a rizstorta piskótája http://tunder-konyha.blogspot.hu/2013/05/rizstorta-epres-es-oszis-valtozatban.html amit 3 lapban sütöttem meg,hogy ne kelljen az egyenletes szétvágással bajlódnom s hogy tutira magas legyen. Még annyit változtattam,hogy tettem bele ételfestéket is,mert bordó-fehér tortát akartam,de ebből rózsaszín lett.
A töltelék pedig fehér csokis joghurt torta krémje :http://tunder-konyha.blogspot.hu/2011/09/fehercsokolades-joghurt-torta-lanyoknak.html
Ezért tulajdonképpen pénteken kezdtem el készíteni a tortát s 3 napig készült.
1 nap: 20 dkg fehér csokit felfőztem 4 dl tejszínben, hagytam kihűlni,majd másnapig a hűtőbe tettem.
2 nap : megsütöttem a lapokat.
A piskótához valók : 2 tojás
                       10 dkg cukor + 1 csomag vaníliás cukor
                       5 dkg liszt + 5 dkg étkezési keményítő
                       fél csomag sütőpor
                       3-4 evőkanál meleg víz
A tojásokat ketté választottam , a fehérjét habbá vertem. A sárgáját a cukrokkal és a vízzel kevertem habosra,majd apránként hozzá adtam az lisztes-sütőporos-keményítős keveréket.Ekkor adtam hozzá  az telfestéket.180 fokos sütőben pár perc alatt megsütöttem,majd hagytam kihűlni. Ezt 3x ismételtem. A lapokat hagytam kihűlni,majd folytattam a krém készítését

.A krémhez valók: 20 dkg fehér csoki, 0,5 liter natúr joghurt, 0,4 l tejszín, 1 csomag zselatin por (Horváth Rozi)
1dl vízben felmelegítettem a zselatint (nem forralni) majd hozzá kevetrem 0,1 l joghurtot. Hagytam egy kicsit hűlni.
Addig az előző este felfőzött tejszínes csokit habbá vertem (laza hab lesz) hozzá adtam 0,4 l  joghurtot,és ezzel is felvetrem. Majd bele öntöttem a zselatint. Betettem egy kicsit a hűtőbe,hogy szilárduljon.
Amikor már nem nagyon fojt a krém, a piskótát  megtöltöttem a krémmel. Ismét a hűtőbe tettem. Másnap díszítettem.
 3 nap. Felvertem fél liter cukrász tejszínt kemény habbá. Habzsákba töltöttem és díszitettem a tortát. Felébe kevertem piros ételfestéket,így rózsaszín hab is került rá,na meg egy kis dekor cukor



ISTEN ÉLTESSEN ANYUKÁM !
.




          A piskótához : 2 tojás
                       10 dkg cukor + 1 csomag vaníliás cukor
                       5 dkg liszt + 5 dkg étkezési keményítő
                       fél csomag sütőpor
                       3-4 evőkanál meleg víz
A tojásokat ketté választottam , a fehérjét habbá vertem. A sárgáját a cukrokkal és a vízzel kevertem habosra,majd apránként hozzá adtam az lisztes-sütőporos-keményítős keveréket.A végén adagoltam hozzá a piros ételfestéket, 180 fokos sütőben pár perc alatt megsütöttem,majd hagytam kihűlni. Ezt 3x ismételtem.

dkg fehér c2sokit  0,4 l tejszínben felfőztem. Hagytam kihűlni,majd éjszakára hűtőbe tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése