Keresés ebben a blogban

vasárnap

Szilvalekváros süti

 Ezt a receptet még régebben találtam,ha jól emlékszem Limara oldalán.....ha még sem akkor elnézést az eredeti szerzőtől ! :) de dió hiányában nem tudtam elkészíteni :( Most Tibim szerzett diót hát gyorsan nekiálltam . Isteni finom,érdemes kipróbálni.......egy hibája azért van, irtó gyorsan eltünik a tányérról.
Az eredeti recepten csak annyit változtattam,hogy mivel találtam itthon egy félcsomag aszaltszilvát aminek  hamarosan lejár a szavatossága, ezért azt is gyorsan bele kockáztam

Hozzávalók : 3 tojás
                      15 dkg kristálycukor
                       9 dkg vaj vagy margarin
                       5 nagy kanál szilvalekvár
                      1 tk vanília kivonat
                      1 citrom reszelt héja
                      10 dkg darált dió
                       5 dkg rizsliszt
                       5 dkg étkezésikeményitő
                       1 tk sütőpor
                       1 tk örölt fahéj
Máz: 7 dkg 74 %-os étcsoki
          2 ek étolaj        én ezt kiváltottam kész csokimázzal amit csak meleg vízbe kell állítani,felolvad és kenni ......ennyi :).....köszi Dr Oetker :)

A tojásokat és a cukrot kihabosítottam majd hozzá adtam a lekvárt,puha vajat. Ezután jött a vanília kivonat és a citromhéj.
Egy másik tálba kimértem a száraz hozzávalókat :dió,liszt,keményitő,sütőpor,szóda + fahéj. Jól elkevertem majd a nedves anyagokhoz adtam.
Jól kikevertem és sütőpapírral bélelet tepsibe tettem. 170 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Rácson kihűtöttem, majd meglocsoltam a tetejét csokival. Máris szeleteltem.


1 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, és az aszalt szilva is finom lehetett benne. Én is megcsináltam már és nekünk is ízlett. Hamar elfogyott nálunk is!

    VálaszTörlés