Keresés ebben a blogban

szombat

Diós-meggyes lepény

A konyhámban található falinaptáromon van ez a recept mint a hónap süteménye :) Érdemes kipróbálni
Hozzávalók : 40 dkg liszt 
                    20 dkg margarin
                    6 tojás
                    35 dkg cukor
                    10 dkg durvára vágott dió
                    1 üveg magozott meggy
                    2 dkg élesztő
                    3 ek tej
Elkészítése : A tejet 1 ek cukorral meglangyosítottam és felfuttattam benne az élesztőt. A lisztben elmorzsoltam a margarint,majd belekevertem 20 dkg cukrot és egy csipet sót. Hoozáadtam a felfuttatott élesztőt és a 6 tojás sárgáját. Összegyúrtam és egy jó fél órát pihentettem. Ezután kinyújtottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.180 fokos sütőben félig megsütöttem ,majd kivettem a sütőből megszórtam egy kevés zsemlemorzsával és rátettem a lecsöpögtetett meggyet, amire rászórtam a diót. Majd a 6 tojás fehérjét 15 dkg cukorral habbá vertem és a tetejére simítottam. Mérsékelt tűzön tovább sütöttem, a hab pirulásáig

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése