Keresés ebben a blogban

hétfő

Rizseshús ,ahogy én készítem

 Gyerekkoromban a rizseshús nem tartozott a kedvenceim közé ,,,,,,,,,bár most is még ismerkedő fázisban vagyunk :),,,,,,,,,,,,talán mert anyu otthon nem készített és először a menzán ettem.......majd be is fejeztem menzás pályafutásom :)  Később fiatalasszonyként a lelkesedés egyszer kétszer belekergetett a rizseshús készítésbe de sosem sikerült, vagy túl híg lett vagy robbantani lehetett vele. Így feladtam és eldöntöttem,hogy én és a rizseshús sosem leszünk barátok. De a most a szülinapomra anyukám megvette nekem a rég áhított tefál versalió (ez itt a reklám helye:) ) olajsütőt ami 3az1 ben funkciója miatt főzésre is alkalmas.
A fagyasztóban ott figyelt 4 db filézett csirkecomb ,amire az én finnyás gyermekem húzta az orrát,hogy tele van porccal,neki az nem kell. Gondoltam felkockázom és kivagdosom belőle de utána mi legyen vele ?.....s ekkor jött a felismerés,hogy akkor most ! az új sütőmmel és kisérletező kedvemmel párosulva megpróbálok közelebbi barátságba kerülni a rizseshússal, tekintettel arra is,hogy Tibim szereti :)
Na de ennyi rizsa után nézzük,hogy készült :)
A 4db filézett csirkecombot felkockáztam. Az olajsütőbe öntöttem egy nagyon kevés olajat és piritó fokozatra állítottam. Az olajra rákockáztam egy nagy fej hagymát és mert találtam a hűtőben még 4 csík füstölt bacon szalonnát azt is rátettem. Együtt piritottam míg a hagyma üveges nem lett,majd rátettem a húst. Fűszereztem : paprika,só,bors,örölt majoranna és összepíritottam. Amikor a hús megpirult ráöntöttem egy nagyobb bögre rizst és pirotottam még 2-3 percig.Beledobtam egy leveskockát és felöntöttem vízzel meg még nyakon öntöttem 1 doboz hámozott paradicsommal. Átállítottam főzés funkcióra és 20 perc alatt készre főztem. Ezután még 10 percet hagytam lefedve állni a melegentartó funkcióval.

A legvégén megszórtam reszelt füstölt sajttal. Márkom csak 3x szedett belőle :) Jó étvágyat ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése