Keresés ebben a blogban

hétfő

Hagyományos szilvalekvár

Na ő az a szilvalekvár íz amit régóta keresek. Nagymamám főzött ilyet annak idelyén üstben órákon át. Mielőtt neki álltam kb egy órát töltöttem a net előtt, hogy megtudjam eleink,hogy készítették a házi szilvalekvárt......rájöttem,hogy tulajdonképpen egyszerű, semmi más nem kell hozzá csak türelem .
Én most összesen 3kg lekvárral indítottam ,de fogok még elrakni mert annyira finom és egyszerű. :)
Így készült: a szilvát kimagoztam és mivel nagy szemű volt félbe vagyakár 4 felé is vágtam. Pucolva volt 3 kg szilvám. Egy vastagfalu lábosba öntöttem 1dl ecetet és jó alaposan körbe  mostam vele,úgg hogy a lábos falára is jusson. Kiöntöttem az ecetet és beleöntöttem a szilvát. Rámértem 30 dkg cukrot és hagytam 3 órát állni,majd közepes rózsán takarék lángon feltettem a gázra és magára hagytam. Lassan rotyogot magának a konyhában 5 órán át. Addig nem kavartam hozzá sem nyúltam ! s nem égett le. Majd óvatosan még mindig nem kavarva ! a tetején lévő szilvát lentébb nyomkodtam ,hogy az is főjön. Még egy óra elteltével ,amikor már az egyharmadára összetöppedt elő vettem a fakanalat és elkezdtem keverni. Folyamatosan keverve még 20 percig főztem. Ez idő alatt teljesen besűrűsödött. Üvegekbe tettem és kidunsztoltam.
Másnap reggel a kevéske maradékot amit a lábos faláról kapartam össze házi vajas kenyérre kentük (ha már valamelyik nap sikerült vajat küpülnöm :) )
Tibi szerint már rég evett ilyen finomat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése