Keresés ebben a blogban

vasárnap

Bécsi linzer Tündésitve :)



 Még régebben találtam egy gasztro magazinban a Bécsi linzer receptjét ,ami most előkerült a pakolás során. Gondoltam akkor most jött el az ideje,hogy elkészitsem......némi változtatással.  Az eredeti receptben nincs lekvár és meggy ,de én gondoltam ha már úgy is van meggylekvárom és kaptam 1-2 üveg házi meggy  befőttet felhasználom a bécsi linzer turbositására :)

Hozzávalók:30 dkg liszt
                     15 dkg margarin
                     6 tojás
                     fél kg porcukor
                     1 sütőpor
                     1 citrom

A tésztához összegyúrtam a lisztet ,a margarint, a tojások sárgáját, 8 dkg cukrot, a sütőport és a citrom reszelt héját és levét. Két felé vettem és hagytam egy fél órát pihenni.
A gáztepsibe sütőpapírt tettem és az egyik kinyújtott cipót rátettem. 180 fokos sütőben világosra sütöttem. kb 10 perc. Addig kinyújtottam a tészta másik felét. A megsült tésztát kiemeltem a tepsiből a sütőpapírral együtt ,és kisütöttem a másik lapot. Amíg sült a második lap addig még melegen felszeleteltem az első lapot. A megsült második lapot is hagytam egy kicsit hűlni,de még melegen megkentem meggylekvárral.
A krémhez gőzfelett habbá vertem a tojások fehérjét egy csipet sóval és 42 dkg porcukorral. Nem egy gyors folyamat :( kb 20 perc mire a gép nagy fokozatán jó keményre sikerült felverrni :)
A kész krémet rákentem a lekvárra ,majd megszórtam a lecsepegtetett meggyet.
Végül rátettem a felkockázott tésztát és megszórtam porcukorral.


                   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése