Keresés ebben a blogban

vasárnap

Répatorta

A lányomtól kaptam egy okos telefont s vele egy okos alkalmazást :) az ApróSéfet :) Tibitől elhangzott a szokásos kérdés " Nem sütsz semmit ?" :)........hát körül néztem itthon de nem nagyon volt itthon semmi sütinek való :( viszont találtam a hütőben egy csomag sárgarépát, apróséfnél meg egy hozzávaló receptet. Bár Tibi és Márk szerint a répa nem édesség és a répatorta nem sütemény mégis elkészült a torta :)........s láss csodát a fele már elfogyott.......még Márk is a finnyáskodása ellenére ette :) Gyors,egyszerű és finom. Érdemes kipróbálni. :)

Hozzávalók : 30 dkg cukor (barnát ír de nem volt itthon,én sima kristálycukrot használtam)
                      200 ml olaj
                      4 tojás
                     28 dkg liszt
                     10 dkg darált dió
                     1 csomag sütőpor
                     40 dkg reszelt sárgarépa
                     1 csipet só
                     10 dkg fehér csoki (fele )
                      1 narancs reszelt héja
A mázhoz :a fehér csoki másik fele
                   20 dkg natúr krémsajt ( ez sem volt itthon ezért 2 kis tubus tejszínes krémsajt került bele )
                    1 ek vanília esszencia
Azzal kezdtem hogy megpucoltam a répát és megkértem Tibim hogy reszelje le (mert én nem szeretem  csinálni és mégis csak ő akar sütit enni :) )
Addig én összekevertem a cukrot az olajjal (robotgép nagy fokozatán ) majd hozzá adtam a tojásokat és felhabosítottam. Egy másik tálban összekevertem a lisztet,sütőport,diót,sót és egyben a cukros masszához adtam,majd következett a répa a reszelt narancshéj és a fehér csoki fele olvasztva.
Jól összekevertem és sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem. 170 fokos sütöben 60 perc alatt sütöttem meg, közben többször tűpróbát végeztem :) Hagytam teljesen kihűlni.
Amikor kihűlt kivettem a formából és megkentem a mázzal: amihez összekvertem az olvasztott csokit, az esszenciát és a krémsajtot.

                                                      Jó étvágyat hozzá !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése