Keresés ebben a blogban

vasárnap

Bulguros csirke


Ezt a receptet is az Apróséfnél találtam és nagyon megtetszett, de megmondom őszintén,hogy fogalmam sem volt róla,hogy mi  a bulgur.
 Ezért utána néztem mi is az a bulgur :
A bulgur lényegében tört búza, amely különböző méretben kapható - a rizsszem nagyságútól az apróra őrölt változatig. A búzaszemeket hántolják, majd előfőzik, szárítják, ezután kerül a boltok polcaira - .
......s ezek után döntöttem úgy,hogy bár egy kis módosítással elkészítem ezt a receptet
Én a rizsszem nagyságút választottam és a fehéret. (ugyanis a boltban szembesültem vele hogy van barna is :) )
Hozzávalók nálam :) : 4 ek olíva olaj
                                    fél kg csirke
                                   4 gerezd fokhagyma, 2 fej vöröshagyma
                                   40 dkg bulgur (ez soknak bizonyult s a végén kiszedtem belőle egy jó adagot amit később még felhasználok)
                                   1 nagy doboz sűrített paradicsom
                                    olivabogyó (csak az enyémbe került mert a fiúk nem szeretik de redetileg az egészbe írja)
                                   oregánó,bazsalikom, só,bors
                                   7 dl víz
A csirkét csikokra vágtam és beszórtam csirke fűszersóval. Eredeti recept nem írja de én úgy gondoltam,hogy kell neki egy kis fűszer :)  Majd az olíva olajon megsütöttem. A sült húst kiszedtem a serpenyőből és beleszortam az apró kockára cágott vöröshagymát s a zuzott fokhagymát. Addig piritottam míg üveges nem lett a hagyma majd beleszórtam a bulgurt avval is pirítottam egy kicsit ,majd következtek a fűszerek izlés szerint a paradicsom pürét és  a vizet. Hagytam felforrni,majd takarékon 20 percet főztem ,ezután elzártam alatta a gázt ,ekkor még bőven volt rajta lé,s hagytam egy bő fél órát állni. Itt teljesen eltértem az eredeti recepttől. Amikor teljesen felszívta a folyadékot akkor láttam,hogy a hús mennyiséghez képest sok lett a bulgur ezért kivettem belőle későbbi felhasználásra.
A maradékot vissza tettem a tűzre ,bele öntöttem a húst és összekevertem.
Magamnak tettem bele olívabogyót a fiúk így ették.
Az eredeti receptet itt találod :http://aprosef.hu/csirkes_bulgur_egytaletel_recept




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése