Keresés ebben a blogban

hétfő

A fiúk névnapja

Idén úgy jött ki,hogy a páromnak a vejemnek meg a fiamnak egyszerre ünnepeltük a névnapját,na meg a húsvétot :) Nagy sütés főzés volt,teljesültek a kívánságok:) Elhangzott a kérdés,hogy mit főzzek ? Finomat !- volt a válasz. Igyekeztem s finom lett,különösen az Óvári sertésborda .ami tulajdonképpen irtó egyszerű és hamar készen van. Mivel nyolcan voltunk s mást is főztem vettem 8 szelet karajt, 8 szelet sonkát, 8 szelet óvári sajtot, 20 dkg gombát. Egy kisebb fej hagymát felaprítottam s üvegesre pároltam,majd ráraktam a gombát.Sóztam ,borsoztam s hagytam lesülni,majd felöntöttem 1dl paradicsom lével,belekevertem 1 tojást+ 1 evőkanál zsemlemorzsát és összesütöttem. Félretettem hűlni. A húst kiklopfoltam,sóztam,borsoztam,lisztben megforgattam s natúr szeletnek meg sütöttem. A megsült húst egy jénaiba rendeztem,mindegyik tetejére raktam egy kanál gombát,ezt be borítottam 1 szelet sonkával és egy szelet sajttal. Az óvári azért jó mert sütéskor nem folyik és nem ég meg. Egy fél órára,vagy a sajt pirulásáig sütőbe teszem. S már tálalható is. Azért szeretem,mert hamar készen van és isteni finom.
Míg ezzel foglalatoskodtam a sütőben Márk kedvence az Amerikai csirke sült, ami szintén roppant egyszerű. Egy lábasba öntök 3,5 dl paradicsom lét, fél dl citromlét, beleteszek 1 kanál mustárt,a kis kanál sót+borsot, 2-3 gerezd fokhagymát, babérlevelet, 4-5 kanál maggi ízvarázst (sok zöldségest) és ezt forrástól számítva 10 percig főzöm. Addig a csirke combokat sózom borsozom és tepsibe teszem.2-3 jó nagy fej hagymát csíkokra vágok s beborítom vele a csirkét, majd nyakon öntöm a szósszal s már mehet is a sütőbe.Sült krumplival tálalom,mert a hagymától olyan jó szaftos lesz s a Márk imádja.

A múltkor a bölcsődében a szakácsnőnk valami isteni salátát csinált,s úgy gondoltam,hogy ezt kínálom a húsok mellé. Ennél egyszerűbb sali nem létezik. Így készült az Iza féle tavaszi sali->fogtam 2 uborkát,1 kaliforniai paprikát (pirosat) 2 fej lila hagymát, 3 tv paprikát, 4 paradicsomot.Mindegyiket össze kockáztam (apróra ,mert ez volt az utasítás :) ) s egy nagy tálba tettem,majd be a hűtőbe. Tálaláskor aki kért az még feta sajtot rakott rá,ezért nem sóztam. Ha feta nélkül ettük volna akkor be kell sózni. Ennél egyszerűbb és finomabb sali nem létezik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése