Keresés ebben a blogban

szombat

Pompos vagy kemencés lángos

Ha kirándulni vagy fesztiválokon voltunk akkor mindig ilyet (vagy hasonlót :) ) ettünk. Ott kemencés lángosnak árulták. A töki fesztiválon hallottam a pompos nevet,aztán rátaláltam egy receptre ami nagyon finom,s nagyon egyszerű!
Megfőzök 2 nagyobb szem krumplit,amit főzés után összetörök s hagyom kihűlni.Ha kihűlt hozzá adok fél kiló lisztet s elkeverem. 1dl tej és 1dl víz keverékében felfuttatok egy fél élesztőt.A lisztet sózom majd hozzá keverem az élesztőt. Ezért nem érdemes elő venni a robotgépet,kézzel simán összegyúrom s kb 1 órát kelesztem.
Ez alatt meg pirítom a bacont. Én a Lidlben szoktam venni a kockázott bacont,abból 2 csomaggal. Meg pucolok 1-2 fej lila hagymát,s kikeverek egy pohár tejfölt egy kis fokhagymával (tubusosat használtam)
A megkelt tésztát jó ujjnyi vastagra nyújtom s beteszem egy olíva olajjal  kikent tepsibe. Megkenem a fokhagymás tejföllel,rászórom a bacont a lila hagymát s még egy kevés sajtot reszelek a tetejére. Máris mehet a sütőbe. 20 perc s jöhet a fesztivál hangulat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése