Keresés ebben a blogban

kedd

Kakaós kalács

Beteg volt a hétvégén a Márk :( valami hányás-hasmenéses nyavalya:( de a süssek e valamit kérdésre felcsillant a fiúk szeme. A tegnapi nagytakarítás után nem akartam sokáig a konyhában lenni,gondoltam valami gyorsat finomat kéne csinálni,hogy pihenni is legyen időm. Mivel diétáztatni is akartam a fiam,így a kakaós kalácsra esett a választás. Hát igaz,hogy még nem halottam,hogy a diéta között szerepel de azért ette a gyerek :).....s nem lett tőle semmi baja
Hozzávalók: 60 dkg liszt, 2 tojás, 3dl langyos tej, 3 ek cukor,csipet só, 1 citrom reszelt héja ,1 dl olaj,(utólag gondoltam,hogy egy kis rum is mehetne bele. A fánk tésztája nagyon finom tőle,ennek sem árthat. Majd legközelebb :)
A cukros tejben felfuttattam az élesztőt,s a hozzávalókkal tésztát gyúrtam belőle. Illetve tartottam a robotgépet.Régen ritkán csináltam kelt tésztát ,mert utáltam dagasztani. Mama mindig azt mondta,hogy "Addig dagaszd a tésztát amíg csepegni nem kezd az eresz" De mióta rájöttem,hogy a robotgépemhez van dagasztó kanál azóta jöhetnek a kelt tészták.
Szóval dagasztottam,aztán egy órát kelesztettem a tésztát. Ilyen lett.
Közben összekevertem kakaóport+porcukrot csak úgy gondolomra,nem méricskéltem. Utólag kiderült,hogy lehetett volna kakaósabb. Legközelebb többet teszek bele,
A megkelt tésztát két részre szedtem,s vékonyra nyújtottam. Megszórtam a kakaóval s feltekertem mint a bejglit. Be a tepsibe,egy kicsit meg szurkáltam s tojással megkentem. Előmelegített sütőben fél óra alatt megsütöttem. Gondolattól számítva két óra múlva már kész is a kalács s tényleg nem sok munka volt vele.
Fiúkat nem kellett biztatni az evésre:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése