Keresés ebben a blogban

szombat

Húsvéti kalács

Már több éve szívesen eszünk kalácsot a sonkához,de csak két éve döntöttem úgy,hogy én sütöm a kalácsokat. Idén rögtön kettőt csináltam ,mert tavaly kevésnek bizonyult egy.
Hozzávalók: 4dl langyos tej, 1 kávés kanál cukor az élesztőhöz, 2,5 dkg élesztő,6dkg olvasztott vaj, 65 dkg liszt, 1 tojás, 1 mokkáskanál só
Az élesztőt 1dl cukrozott langyos tejben felfuttatom. A tojást a sóval a maradék tejjel (3dl) és a felfuttatott élesztővel elkeverem egy fakanál segítségével. Majd bele teszem a liszt két harmadát s tovább keverem a fakanállal. Amikor elkevertem,olyan mint egy nokedli tészta,akkor bele öntöm az olvasztott vajat s tovább keverem,amíg fényes nem lesz. Recept szerint most jön bele a maradék liszt s most már kézzel dolgozzuk hólyagosra a tésztát. Na nekem itt már a kezem volt majdnem hólyagos úgy ,hogy én itt vettem elő a robot gépet s szépen kidagasztottam :) Egy jó fél órát kelesztettem. Utána két felé vettem. Az egyik darabot 3 egyenlő részre osztottam s egyenként szálakat sodortam belőlük,majd össze fontam. A gáz tepsi két szélére raktam őket ne hogy össze keljenek. Fonás után még egy fék órát kelesztettem,tojással megkentem és zsupsz be a sütőbe. Még egy fél óra s már kész is a kalács.
Ha édes kalácsnak szeretném akkor több cukrot rakok bele, s mivel nagyon szeretem a kelt tésztákban,teszek még bele citrom héjat . Ha ki hűlt ,már szépen szeletelhető

Nem lett olyan foszlós ,szerintem azért mert sósnak csináltam,de nagyon finom lett.

KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése