Keresés ebben a blogban

vasárnap

Vasárnapi ötlet menü

Ma megint rám jött a főzzünk valami ujjat,s beköltöztem a konyhába. Nem igazán tudtam,hogy mi lesz az ebéd,de gondoltam majd menet közben kialakul. Két csirkemellfilé pihent a hűtőben,arra gondoltam azzal kezdek  valamit. Márk rántott husit akart,gondoltam csinálok hozzá borsó levest. Aztán felszeleteltem a húst s maradt jó adag husi amit már csak kockázni tudtam. Ekkor vetettem el a borsó leves ötletet s döntöttem el,hogy ma hamis palóc leves lesz. Tudom a palóc leveshez birka hús kell de most csirke van. Nálam így készül a 
Hamis palócleves: Olajon meg fonnyasztok egy fej hagymát,majd rá dobom a kockázott húst,átkavarom majd megszórom piros paprikával. Hagyom egy picit pirulni,aztán ráteszem a fokhagymát,sót,borsot,őrölt köményt ,babérlevelet s fel öntöm vízzel. Amikor forr beleteszek kockára vágott krumplit meg zöldbabot. Szoktam bele citrom karikát is tenni,de a múltkor keserű lett, ezért most a végén tettem bele egy kis citromlét. Amikor megfőtt,tejföllel behabarom s tárkonnyal megszórom.Valahol olvastam,hogy a tárkonyt nem szabad főzni mert elveszti a jellegzetes ízét. Azóta mindig csak a végén teszem bele.





Még mielőtt a levest feltettem volna főni bepácoltam a húst. A héten már kapott a gyerek rántott húst,most más csinálok. Eszembe jutott,hogy már régen meg akarom csinálni a Mézes csirkemell receptemet.
A csirkemell szeleteket fűszersóval beszórtam,aztán összekevertem a pácot.4 evőkanál mustárt, 4 evőkanál mézet meg egy kis őrölt gyömbért. Ebbe beletettem a húst s hagytam 1-2 órát érlelődni. Ezután már csak sütni kell. Addig elő készítettem a  Burgonyalepénykéket amire Tibim nemes egyszerűséggel azt mondta "Lapcsánkát csináltál? " Nevezhetjük annak is,mert úgy néz ki,de nem az. Szóval lereszeltem 4 szem közepes krumplit,hozzáadtam 1 vöröshagymát, pár gerezd fokhagymát, 2 tojást,sót,borsot meg 2 evőkanál lisztet. Ezt jól össze kevertem. Kanállal forró olajban kisütöttem,s tényleg úgy nézet ki .......:)   Fejes salátával tálaltam.

Márknak nem volt gond,hogy nem rántott hús lett. Tömte befelé :) s csak hümmögve annyit mondott,hogy olyan kínai íze van,de finom! Míg készült az ebéd egyszer már kilátogatott a konyhába "Na mit főzöl ?" fel kiáltással,s lazán hozzá tette "Sütit nem csinálsz?" Hát jó nézzünk valami gyorsat,finomat amihez hozzávaló is van itthon. Így beiktattam egy Kókuszos browniet aminek szerintem semmi köze a brownihoz. Szóval fogtam 125 g vajat s habosra kevertem 175 g kristálycukorral,majd hozzáadtam 3 tojást, 2 kanál kakaót és 150g lisztet. Ezt jól kikevertem. A recept szerint pisztáciát kellene még bele szórni vagy szeletelt mandulát. Pisztácia nincs itthon s jé a szeletelt mandula is eltűnt.Senki nem tudja hova,a fiúk állítják ők azt sem tudják,hogy volt itthon ilyen :) Találtam viszont aszalt szilvát. Egy jó pár szemet apróra össze vágtam s bele tettem mandula helyett. Aztán észre vettem a sütő rumot a szekrénybe s egy kanállal abból is raktam bele,mert ugye ártani nem árthat :) Az egész masszát bele öntöttem egy kisebb tortaformába a 170 fokon 20-25 perc alatt megsütöttem. Annyiban hasonlít a brownira,hogy nem szabad túl sütni,de nyers sem maradhat. Az okosok azt mondják "sonkásnak" kell lennie. Ez olyan lett:) Még forrón megszórtam kókusszal s egy kicsit rá lapogattam. Nagyon fini lett  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése