Keresés ebben a blogban

hétfő

Fehércsokoládés joghurt torta a lányoknak

Már rég elmúlt a szülinapom de még nem volt rá idő,hogy a lányokkal megünnepeljük. Pótlólag a hétvégén sütöttem egy tortát ,ami várakozáson felül finom lett. Az alap receptet itt találtam a neten,de egy kis módosítás most is belefért. :)
A torta készítését előző nap kezdtem amikor 20 dkg fehér csokit (nálam 2 tábla Milka  ) 0,4 l tejszínben felfőztem. Hagytam kihűlni,majd éjszakára hűtőbe tettem.
Másnap sütöttem egy kakaós piskótát.
Hozzávalók: 4 tojás , 12 dkg porcukor,16 dkg cukor, 2 evőkanál kakaó, 1 sütőpor,1 vaníliás cukor.8 evőkanál víz
A tojásokat szétválasztom. A 4 tojásfehérjét félig felverem ,majd hozzá adok 12 dkg porcukrot és 4 evőkanál vizet. Kemény habbá verem.
A tojások sárgáját a 16 dkg cukorral, a vaníliás cukorral és a 4 evőkanál vízzel fehéredésig verem.
A lisztet a sütőporral és a kakaóval elkeverem.
A fehérjéhez hozzá keverem a sárga krémet,majd óvatosan a lisztes keveréket. Ha a fakanállal nem tudod jól elkeverni,akkor a robotgép legkisebb fokozatával keverd át,
Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöm ( 16 szeletes) és 180 fokon 20 percig sütöm.
Apró trükkök-> 15 percig nem nyitom ki a sütő ajtaját. Ha púposodna a piskóta közepe fogpiszkálóval megszurkálom,hogy ki jöjjön a gőz. Sülés után egy kicsit kinyitom a sütő ajtaját,de további 20 percig nem veszem ki a tortát. Amikor kivettem lecsatolom a formát és leborítom egy deszkára. Így biztos,hogy egyenes lesz mind két oldala.
A krémhez valók: 20 dkg fehér csoki, 0,5 liter natúr joghurt, 0,4 l tejszín, 1 csomag zselatin por (Horváth Rozi)
1dl vízben felmelegítem a zselatint (nem forralni) majd hozzá keverek 0,1 l joghurtot. Hagyom egy kicsit hűlni.
Addig az előző este felfőzött tejszínes csokit habbá verem (laza hab lesz) hozzá adok 0,4 l  joghurtot,és ezzel is felverem. Majd bele öntöm a zselatint. Betettem egy kicsit a hűtőbe,hogy szilárduljon.
Amikor már nem nagyon fojt a krém, a piskótát 3 felé vágtam és megtöltöttem a krémmel.
Tetszés szerint díszíthető. Én hagytam egy kis krémet az oldalára és a tetejére. Egy keveset habzsákba tettem és kis rózsákat nyomtam a tetejére. Oldalát tejcsoki reszelékkel díszítettem. tálalásnál még tejszínhabot kínáltam hozzá.
Felvágva szép látványt nyújt és nagyon finom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése