Keresés ebben a blogban

kedd

a mai este slágere a tejfölös kifli

Valamelyik nap láttam Limara oldalán,hogy valaki megsütötte ezt a kiflit. Olyan guszta volt,hogy megkerestem a receptet. Egyszerű tejfölös kifli címszó alatt található s tényleg az! Eddig nem volt időm,de ma úgy gondoltam,hogy kiflit sütök bármi legyen :) S lett meleg,finom kiflink vacsorára:)
Délután fogtam 2dl tejet, bele raktam 1tk cukrot és meglangyosítottam a mikróban,majd bele morzsoltam 3dkg élesztőt. Míg az élesztő feljött,addig kimértem egy tálba fél kiló sima lisztet, megolvasztottam 4dkg margarint majd hozzá adtam a liszthez. Jött még hozzá 2tk só és 2ek tejföl,majd a felfutott  élesztő. Össze gyúrtam (nem kell hólyagosra ,csak simára) és letakartam. Hagytam a duplájára kelni kb 1óra.
Akkor átgyúrtam ,lisztezett deszkára tettem és 8 egyenlő részre osztottam. A gombócból négyzet formát nyújtottam,majd az egyik oldalán elkezdtem feltekerni,hogy kiflit formázzak belőle. Sütőpapírral bélet tepsibe tettem őket.
Hagytam őket megint a duplájára kelni. A recept azt írja,hogy szórjuk meg dekorsóval. Na ilyet sehol nem kaptam :( ezért nagy szemű tengeri sóval szórtam meg. Nem olvadt meg sütésnél,viszont elég sós lett. Legközelebb kevesebbet kell tenni,bár lehet,hogy a dekorsónak éppen az a lényege,hogy nem annyira só ízű mint a tengeri.
200 fokos ,gőzös sütőben 20 percig sütöttem.
Nagyon finom lett! Tibi kérdése- Ezentúl minden reggel ilyen kifli lesz?                Nem is telhetetlen :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése