Keresés ebben a blogban

vasárnap

Hagymáspogácsa

Ezt a receptet megint Limara oldalán találtam. Gondoltam elkészítem a halászlefőző versenyre mert elég nagy adag. Csak a családnak elég a fele (persze ha kicsi a család:) Melegen valami isteni volt,jól el is csaptam vele a hasam :( vagy az volt a baj,hogy este 10kor ettem :)
Szóval a hozzávalók: 1kg liszt
                                fél kg margarin
                                2ek só
                                2 tojás
                                1dl tej, 1 csipet cukor
                                1 nagy doboz tejfől
                                 5dkg élesztő
A tejet a cukorral meglangyosítottam,majd belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam pihenni.
 Addig a vajat elmorzsoltam a liszttel,belekevertem a sót. Közepébe mélyedést készítettem,ide tettem a tejfölt, a tojásokat és a felfutott élesztőt. Jól összegyúrtam,fóliába csomagoltam s 2órára hűtőbe tettem. Ennyi idő alatt bőven a duplájára kelt.
Amíg a tészta a hűtőben pihent,elkészítettem a hagymát. 4 fej lila hagymát fél karikára vágtam és 7dkg vajon pirosra sütöttem. Hagytam kihűlni.
A hűtőből kivett tésztát vékonyra nyújtottam és meg kentem a hagyma háromnegyedével. Ezután hajtogattam.
A tészta felső harmadát a középső harmadára,majd az alsó harmadot ennek a tetejére,erre kentem a maradék hagymát. Ezután mindkét oldalról behajtottam a tésztát középig,majd ketté hajtottam. Ismét befóliáztam és 1 órára vissza tettem a hűtőbe.
Azután ujjnyi vastagra nyújtottam . Limara azt írja,hogy a szaggatás után óvatosan kenjük meg tojással.hogy le ne folyjon az oldalán. Ez azért fontos mert akkor nem tud szépen feljönni a pogi. Ezt elkerülendő anyám javaslatára a kinyújtott tésztát lekentem tojással és lisztbe mártott pogácsa szaggatóval kiszaggattam.
Szaggatás után még egy fél órát hagytam őket pihenni. Ezalatt előmelegítettem a sütőt 200 fokra.
Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket és 15 perc alatt készre sütöttem. Közel 200db kicsi pogi lett belőle.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése