Keresés ebben a blogban

kedd

mézes oldalas a nem hagyományos ízek kedvelőinek

Az oldalast általában (legalábbis nálunk) fokhagymásan, zsíron lesütve készítik. Én nem nagyon vagyok oda ezért a változatért,(na jó a sült zsíros  kenyérért igen) hát kitaláltam egy másik,kevésbé hagyományos formát.
Tibi a Lehelről valami csoda szép oldalast hozott,ami nem volt zsíros. Tudtam,hogy nem sok időm lesz a konyhában ténykedni,ezért + az íz miatt is, előző este előkészítettem a húst.
Az oldalast felszeleteltem, magyaros fűszersóval beszórtam. Egy nagy tálban összekevertem a következőket->
3 ek ketchup, 2ek szójaszósz, 2ek olaj, 2ek balzsamecet, 1 ek méz, 1 ek paprikakrém (lehet csípős is), 4 gerezd zúzott fokhagyma. Ebbe a masszába jól beleforgattam a húst, lefóliáztam és betettem a hűtőbe.
Másnap az egészet átpakoltam egy sütőzacskóba,a maradék szószt ráöntöttem és 200 fokon 1 órát sütöttem. Addigra jól megpuhult a hús. Majd szétvágtam a sütőzacskót, és még egy fél órát pirítottam,hogy szép színe legyen. Abszolút nem hagyományos módon krokettel tálaltam (Tibi ötlete volt:) Nagyon finom lett. Egy hibája volt-> gyorsan elfogyott:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése