Keresés ebben a blogban

kedd

Scali kenyér ismét Limarától


Ezt a fantasztikusan finom kenyeret is Limara oldalán találtam. Azért álltam neki mert Limara azt írta,hogy egyszerű az elkészítése. És igaz!! :)
http://limarapeksege.blogspot.com/2009/09/scali-kenyer.html itt a link.
Előző este készítettem egy gyors kovászt (nálam nincs öreg tészta) -> 14 dkg lisztet, 80 ml hideg vizet és egy csipet száraz élesztőt jól elkevertem,és éjszakára betettem a sütőbe (az egyenletes hőmérséklet miatt)
Másnap az összes kovászt össze dolgoztam 28 dkg kenyér liszttel (BL 80) ,2 tk só, 160 ml víz, 2 ek tej, 2 ek olíva olaj, a maradék száraz élesztő és egy csipet aszkorbinsav.
A szokásos módon bedagasztottam a tésztát,olyan lágy,hólyagos tésztát kaptam. Hagytam,hogy a duplájára keljen,majd lisztezett deszkán átgyúrtam és 3 részre osztottam. Hagytam így is kelni egy kicsit,majd rudakat sodortam belőle. Egy tojás fehérjét egy kanál vízzel felvertem és bekentem vele a rudakat. Egy tálcára szezámmagot szórtam és meg forgattam benne egyesével a tojásfehérjével bekent rudakat. A 3 szálat össze fontam.
és ismét hagytam,hogy a duplájára kelljen
200 fokos gőzös sütőben ( sütő aljára egy vízzel teli tepsit tettem)30 percig sütöttem. Elég világos volt ( én a világos kenyereket szeretem:) de már át volt sülve. Nagyon finom lett,még másnap és utána sem morzsálódott és puha volt. A család kedvence lett!!!
Legközelebb pirosabbra sütöm,de most is csoda finom volt,ezért ismét köszi Limara! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése