Keresés ebben a blogban

szerda

Fánk, fánk, fánk

A hétvégén Rákóczi túróst sütöttem és megmaradt egy csomó tojás sárgája. Azért,hogy ne menjen veszendőbe,gondoltam bele teszem egy kis fánkba. A fiúk nem tiltakoztak :)
Ez a fánk receptem nagyon egyszerű és nagyon finom. Érdemes kipróbálni,mert ezt nem lehet elrontani!

Egy nagy tálba kimérek 60dkg lisztet. Teszek bele egy csipet sót , 4 evőkanál porcukrot, 4 tojás sárgáját, rámorzsolok 3 dkg élesztőt (nem kell külön felfuttatni!) és ráöntök fél dl rumot.(a rumot helyettesítheted más alkohollal,de ne hagyd ki,mert ettől lesz jó laza)
Meglangyosítok 3dl tejet és fokozatosan a liszthez keverem.pl evőkanállal. Belereszelek egy citromnak a héját( ez elhagyható),majd megolvasztok 5dkg vajat és azt is a lisztes "maszlagra" öntöm. S már dagasztható is, hólyagosra.
Nagyanyám mindig azt mondta,hogy addig kell dagasztani amíg nem csöpög az eresz.:) Na ezért utáltam én sokáig dagasztani,mert mire csöpögött (vagyis már a homlokomon is folyt a víz) addigra teljesen elfáradtam. Na de a mamának nem volt robotgépje :) úgy,hogy most elővettem a robotgépet s a dagasztó lapáttal pár perc alatt hólyagosra dagasztottam,majd meleg helyen a duplájára kelesztettem.
Halottam,hogy van aki ezt kenyérsütőgépben csinálja. Szerintem abban nem lesz olyan finom,mint így.
Amikor a duplájára kelt(kb 1 óra),lisztezett deszkára borítom,egy  kicsit ,lazán átgyúrom és jó ujjnyi vastagra kinyújtom. Én egy pohárral szoktam kiszaggatni. Konyharuhával letakarom s hagyom,hogy megint a duplájára keljen (kb fél óra)
Közepesen forró olajban sütöm. Én a frituban szoktam sütni. 170 fokra állítom és kiveszem belőle a kosarat,hogy a fánkok tudjanak úszni. Ebből az adagból nekem 35 db lett,de alig tudtam megmenteni belőle a fotózáshoz :)
Rumos baracklekvárral és fahéjas porcukorral tálaltam. Jó étvágyat ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése