Keresés ebben a blogban

szombat

Tejszínes sültrizs Limarától

Sosem szerettem a rizst. Sem enni sem csinálni. Talán azért mert nem sikerült,vagy latyakos lett,vagy száraz,vagy kemény,vagy túl főztem. Szóval nekem nem jött össze,ezért a köret krumpli több féle változatban. A fiúk viszont rizs evők (gyors rizs evők :) )
Valamelyik nap nézelődtem Limara pékség oldalán s találtam ezt a receptet
http://limarapeksege.blogspot.com/2009/01/tejsznes-sltrizs.html
Gondoltam,hogy ne kelljen két féle köretet csinálnom kipróbálom,hát ha nekem is ízlik. S igen :) nagyon finom lett s nem  volt problémás az elkészítése sem.
Ahogy én készítettem: egy fej lila hagymát felkockáztam s kevés olajon megdinszteltem,majd rátettem egy nagyobb felkockázott sárgarépát. Egy kevés dinsztelés után rátettem egy csésze rizst,és 2-3 percig kevergetve pirítottam. Erre jött a mirelit borsó.
Közben egy csésze vízben feloldottam 1tyúkhúsleveskockát. (mikró 1,5 perc)
Ezt még forrón ráöntöttem a rizsre,majd jött egy csésze tejszín . Sóztam ,borsoztam s hagytam felforrni.
Forrás után szorosan lefóliáztam s betettem sütőbe (180 fokra)
15 perc után levettem a fóliát,átkavartam s további 15 percre vissza tettem a kikapcsolt sütőbe.
A fiúknak nagyon ízlett s örülnek,hogy ezentúl nem kell zacskós rizst enniük :)
Köszönjük Limara :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése