Keresés ebben a blogban

vasárnap

Libamáj baconba tekerve

Márkkal nagyon szeretjük a májat (mondjuk csak a szárnyas májat) de Tibim nem hajlandó májat enni. Ezért mindig akkor készítem amikor ő nincs itthon. Már régóta szeretnénk májat enni,de sehol sem kaptam szép csirke májat. Tegnap Pestről haza felé jövet elmentünk a Csepeli piac mellett. Tibi ötlete volt,hogy menjünk be. S ez itt a reklám helye: van ott egy csirkés aki nagyon olcsón árul és szép az árúja. Vettem csirke májat és felfedeztem(nem volt nehéz,mert nagy betűkkel hirdette :) ,hogy akciós a pecsenye libamáj. Valamikor kislány koromban ettem utoljára,amikor nagymamám még a tanyáján libát tartott.........de finom is volt. Ez jutott eszembe amikor is gyorsan kértem fél kilót a  libamájból is. 500 ft az emlékekért :) Ez lett ma az ebédünk.

A májat megmostam,megpucoltam és egy tálba raktam. Rá öntöttem annyi tejet,hogy ellepje és egy bő órát áztattam benne. Majd kivettem a tejből, sóztam,borsoztam,megkentem fokhagymával és betekertem baconszalonnába.

Egy serpenyőbe olajat melegítettem és beleraktam 2 nagy fej apróra vágott hagymát. Egy rövid ideig dinszteltem a hagymát (nem sütöttem!) majd ráfektettem a begöngyölt májat. Mindkét oldalát pirosra sütöttem,majd átraktam egy jénaiba az olajjal meglocsoltam a hagymát a tetejére raktam és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam. Még egy 15 percig sütöttem a sütőben.
Amíg sült,elkészítettem hozzá a köretet a tejszínes sült rizst
Nagyon finom lett! Ha akciós libamájba botlotok feltétlenül próbáld ki :) Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése